Avatar billede simsen Mester
19. november 2009 - 00:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deploy - mangler start menu

Hej,

Jeg er fuldstændig grøn og uskyldig, når det drejer sig om at oprette en win form og deploye.......

Men men er stolt - har programmet færdig og har brugt følgende til at deploye med:

http://www.dreamincode.net/forums/showtopic58021.htm

Det eneste problem jeg har, er faktisk at den ikke viser noget i Start menuen, når jeg har installeret (og heller ikke noget på skrivebordet).

Hvor hulen sætter jeg det henne?

Jeg har forsøgt med i File System og derefter User's Programs Menu at sætte den til AlwaysCreate til True.....men den viser som sagt intet i start menuen.....

Håber nogen kan hjælpe - det er det eneste jeg mangler....For kan se i Programmer, at den ER installeret - og den kører også som den skal.......så den skal bare vise brugeren at de også kan bruge den :-)
Avatar billede simsen Mester
19. november 2009 - 12:45 #1
Nu er jeg kommet så langt, at jeg får genveje placeret de rigtige steder.......men men de genveje åbner for mappen, hvor exe filen ligger.......ikke selve exe filen....

Jeg har så tængt at der skal stå noget i Arguments........

Så der har jeg skrevet exe filens navn........Men det  hjælper ikke......

Hvad skal jeg skrive i arguments, for at den åbner filen og ikke mappen til filen?

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
19. november 2009 - 13:00 #2
Det jeg kan se, når jeg åbner Genvenjens properties er at i Target står der følgende:

"C:\Program Files (x86)\ANSI\ANSI VideoConverter" VideoConverter.exe

Det der burde stå (såvidt jeg ved er)

"C:\Program Files (x86)\ANSI\ANSI VideoConverter\VideoConverter.exe"

Men hvordan hulen får jeg det \VideoConverter.exe til at stå indenfor gåseøjnene?
Avatar billede simsen Mester
19. november 2009 - 13:12 #3
Juhuuuuuuu endelig fandt jeg ud af det...... Jeg havde oprettet genvejen forkert....

Bruger den her vejledning istedet for:

http://www.codersource.net/csharp_installer_projects.html
Avatar billede windcape Praktikant
21. november 2009 - 17:10 #4
Vil anbefale at du kigger på OneClick installers, de klarer også Start Menu genveje for dig.

Og så at læse følgende: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa511447.aspx