Avatar billede -flow- Nybegynder
18. november 2009 - 16:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Oscommerce shop.

Vi er så småt begyndt på at sætte en oscommerce shop op men har stødt på nogle fejlmeddelelser

Warning: Installation directory exists at: /customers/thekogeren.dk/thekogeren.dk/httpd.www/install. Please remove this directory for security reasons.

Warning: I am able to write to the configuration file: /customers/thekogeren.dk/thekogeren.dk/httpd.www/includes/configure.php. This is a potential security risk - please set the right user permissions on this file.

Den ene fejl siger at der findes en sti der hedder customers/thekogeren.dk/thekogeren.dk/httpd.www/install. og kan ikke finde denne sti.

Desuden har ejg prøvet at sætte tilladelserne til 444, men den vil ikke tillade det.
Nogle der kan hjælpe?

Nogle der ved hvordan man implementerer et banner i oscommerce uden den automatiske border kommer udenom banneret? Det ser ldit dumt ud...

Der kan kun gives point for opgaven :) Håber nogle kan hjælpe
Avatar billede justrace Novice
18. november 2009 - 16:20 #1
Skal rettighederne ikke være 655?

Der må jo være en install mappe, som du skal enten omdøbe eller slette.
Avatar billede -flow- Nybegynder
19. november 2009 - 16:23 #2
Hmm kan heller ikke rette dem til 655, det er som om webhotellet ike vil tillade at man ændrer filtilladelserne.
Den var god nok den med at omdømme mappen hehe :)
Avatar billede -flow- Nybegynder
19. november 2009 - 16:29 #3
Nu kan jeg godt ændre det til 655, men det ændrer ikke fejlen.
Avatar billede justrace Novice
19. november 2009 - 16:37 #4
Det er nok min skyld, for det er nok 644. :)
Avatar billede -flow- Nybegynder
21. november 2009 - 09:19 #5
Nu er det ordnet :) Ved du.. eller nogen hvordan man fjerner den border der er rundt om banneret i en oscommerce shop..
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 11:01 #6
Nej, men det er vel hvordan dit banner er skruet sammen, og hvordan lige det software er sat op til at vise banner på. Det kommer også an på skærmopløsningen på den pc det bliver vist på, så der er mange faktorer indover.

Det er nok noget php, og der er jeg ikke ret behjælpsom.
Avatar billede -flow- Nybegynder
21. november 2009 - 11:07 #7
Jeg har stadig standard oscommerce banner på med en border rundt om, og jeg kan ikke finde og rette det i CSS filen, så ved ikke helt hvor jeg skal gå ind og fjerne den border som er sat til.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 11:24 #8
Du skal nok ind i admin og vælge et andet banner. Den border er måske i selve banneret, og ikke noget der er i dit eget.

Du kan jo prøve at smide et banner på, og se hvordan det ser ud. :)
Avatar billede -flow- Nybegynder
21. november 2009 - 11:28 #9
Det har jeg nemlig prøvet :) Det er sådan en irriterende border der også kommer udenom mit eget banner, når jeg putter det på.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 11:41 #10
Hvordan skifter du banneret? Ved at overskrive det gamle, eller retter du css-filen?

Har du prøvet med en anden Theme-pack?

Nu er det jo svært at se hvad du mener uden at kunne se siden, for dem jeg kan finde har ikke den ramme du nævner.

Kan det være noget der kan slås til og fra i admin-delen?
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 11:46 #11
Det kunne være den her fil du skal kigge på: "mainpage.tpl.php"

Det er den der fortæller hvordan det skal se ud.
Avatar billede -flow- Nybegynder
21. november 2009 - 11:53 #12
Nej jeg har bare hentet en standard oscommerce opsætning, er ved at skulle implementere et nyt design.
Jeg henter banneret ind i den fil der hedder header.php, via et lille PHP script.

<td valign="middle"><?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFAULT) . '">' . tep_image(DIR_WS_IMAGES . 'store_logo.png', STORE_NAME) . '</a>'; ?></td>

Der indsætter jeg bare navnet til mit eget banner istedet for store_logo.png

Jeg kan ikke finde en il der hedder det som du nævner dér..
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 11:56 #13
Den burde ligge i folderen for det theme du bruger.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 12:12 #14
http://it-hotline.dk/billede/oscommerce.gif

Er det sådan her det ser ud?

Har du tjekket dit eget banner for om der er en usynlig ramme der dukker op når det kommer "på nettet"?
Avatar billede -flow- Nybegynder
21. november 2009 - 12:17 #15
Det var da utroligt... Jeg kan kun finde en fil der hedder mainpage.php inde under themes og kan ikke finde den border hverken i den fil eller den tilknyttede css fil...
Avatar billede -flow- Nybegynder
21. november 2009 - 12:20 #16
Nej det er ikke sådan... Det banner har ejg nede i bunden af shoppen, indtil jeg får taget mig sammen til at fjerne det...

http://thekogeren.dk/index.php , der er logoet i toppen og den laver den border udenom uanset hvad for et logo eller banner man putter på.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 12:45 #17
Nu er det svært at se hvor den kommer fra, og har ikke selv en kørende, men hentede bare pakken, og kiggede lidt på de filer.

Men det er ikke kun headeren, men hele siden der har de rammer.
Avatar billede -flow- Nybegynder
22. november 2009 - 14:22 #18
Argh.. Jamen det er jo mega irriterende
Skal slet ikke bruge de rammer.. Hvor går man ind og fjerner dem?

Vil gerne bevare rammerne rundt om menu boksene...
Men rundft om hele selve siden er ligemeget
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 14:27 #19
Jeg har prøvet at se filerne gennem, men kan ikke se hvor det er de bliver defineret.
Avatar billede -flow- Nybegynder
22. november 2009 - 14:29 #20
Såh fandt jeg vist ud af det..Tusind tak.. Kunne ikke se at det også var på resten af siden :) Smider du et svar??
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 14:31 #21
Jah, men hvad gjorde du? Så kan jeg jo hjælpe en anden i samme situation, eller andre kan se det. :)
Avatar billede -flow- Nybegynder
22. november 2009 - 21:53 #22
Før der var der angivet en border i dette CSS stykke.
Havde ikke lige gennemskuet at den også lavede en border rundt om banenret.
Så rettede jeg CSS'en til dette:

.fixcenter {
  width: 900px;
  background: #666666;
  color: #000000;
  margin: auto;
  margin-top: 0px;
  text-align: left;
}
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 22:30 #23
Ok, kan godt se det er bedre uden.