Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
16. november 2009 - 18:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

udskifte skærm på en k50ij asus

Jeg skal skifte skærm på en asus k50ij.

1. er det svært ?
2. kræver det noget specielt værktøj
3. hvilken skærm skal jeg vælge fra denne side ?

Og hvordan kan jeg være sikker på den passer ?
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2009 - 19:39 #1
Din Asus K50ij er udstyret med:
15.6" 16:9 Wide Format (1366 x 768) HD LCD Display

Nej det er ikke svært, du skal blot tage de sorte "propper" eller runde plastik brikker af i hele skærm rammen.
Tage en skruetrækker, som regel er det stjernekærv og skrue alle skruerne ud.
Når det er gjort, så kan det være at rammen er løs, men kan også være at du skal "klikke" den fri af nogle tapper, ved at bruge en f.eks en lidt kraftig kniv.
Skærmen kan sidde fastgjort i en slags alu-folie og der skal du forsigtigt løsne den fra.
Tillige skal du lige være forsigtig med stik / inverter.

Skærm 15,6:
http://www.traderjoe.dk/bærbar_skærm_display_15_6_widescreen_skærme-c-117_339.html

Video af udskiftning: (dog ikke din model)
http://www.youtube.com/watch?v=1eaI5aobwDU
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
16. november 2009 - 20:44 #2
er der ikke nogen foreskel på led og ikke led ??
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2009 - 21:24 #3
Jo der er lidt forskel

LED:
Er en LCD skærm med LED dioder som baggrundbelysning (backlight)
Det har ikke noget at gøre med pixel i skærmen, det er det samme.

LED skulle give en bedre kontrast, og bedre til at vise sorte farver osv. - Tillige er der mulighed for at lave LED skærme tyndere, dog ikke i dit tilfælde - de er samme størrelse.

Har dog selv svært ved at se den store forskel, når der står en pc med LED og en med LCD ved siden af hinanden.

Alt i alt, valget er dit :)