Avatar billede pollo Nybegynder
13. november 2009 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udskrift pdf

Hej
Jeg behøver lidt hjælp til en kode hvor der automtisk vælges pdf printer istedet for default printer.

Koden ser pt sådan ud

Private Sub Til_fra_knap24_Click()

Me.Refresh
DoCmd.OpenReport "rapafregningolesen", acViewNormal, , me.Filter

End Sub

vores pdf program hedder primo pdf

mvh Knud
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 14:04 #1
you may find this link usefull
http://www.mvps.org/access/reports/rpt0009.htm
Avatar billede pollo Nybegynder
13. november 2009 - 16:16 #2
Hej Terry  - det ser fint ud  men er lidt ud over min evner.
Kan du definere koden ud fra mine oplysninger. Printer hedder  PrimoPDF

Knud
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 16:26 #3
Here's another idea.

In design view for the report you can choose page setup. Then you should be able to choose a specific printer to print the report. Here you choose PrimoPDF.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2009 - 16:26 #4
Once you have done ths this report should alwasy use that printer
Avatar billede fdata Forsker
15. november 2009 - 10:38 #5
Vi plejer at løse det ved at have to fuldstændig ens rapporter. Den ene er bundet op på standardprinteren. Den anden på PDF "printeren".
I tilfælde af rettelser i rapporten, må man lige kopiere rapporten og rette printeren tilbage. Herlig low-tech!
Avatar billede pollo Nybegynder
05. november 2010 - 10:44 #6
hej terry og fdata  - jeg må med skam indrømme at jeg havde glemt denne sag ( flovt )  -  jeg har løst det på anden måde. Mvh knud