Avatar billede jean_paul Nybegynder
12. november 2009 - 23:44 Der er 32 kommentarer

Slette skrivebeskyttet fil

Hej

Jeg har prøvet at slette en skrivebeskyttet fil der ligger på følgende sti:D:\Adobe Reader 8\Resource\CMap

De to filer hedder "Identity-H" og "Identity-V" Og de er skrivebeskyttet...

Har prøvet følgende: Dos med attrib osv osv...Har også prøvet Dr. Delete uden resultat.

Håbe på et svar.

XP Home Edition SP 3
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. november 2009 - 23:50 #1
Har du afinstalleret Adobe HELT?

Det kan godt være du skal lukke din Internet Explorer (eller anden browser) hvis du har installeret deres browerplugin
Avatar billede jean_paul Nybegynder
12. november 2009 - 23:53 #2
Ja, jeg har afinstalleret det helt...

Jeg installerede det på mit D drev som er det drev hvor jeg lægger alle ting ind...

Så formaterede jeg mit system drev (c) og så er der jo nok gået kage i det på den måde... for så kan man ikke afinstallere det inde på "Tilføj/fjern programmer" helt...fordi det blev jo slettet da jeg formaterede...

Men der må være en måde at slettet det på ??
Avatar billede jean_paul Nybegynder
12. november 2009 - 23:56 #3
Når jeg går ind og fjerne fluebenet fra skrivebeskyttet står der: "Der opstod en fejl under forsøg på at anvende attributter på filen: D:\Adobe Reader 8\Resource\CMap\Identity-H."

"Adgang nægtet."

valg muligheder:

"Ignorer - Ignorer alle - Forsøg igen - Annuller"
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. november 2009 - 23:56 #4
Alternativt kan du downloade dette program
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Installer det, og tryk på "søg"
Vælg "Find Handle or DLL"
Skriv navnet på en af de filer du forsøger at slette

Så fortæller den hvilket program der har den åbent
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 00:00 #5
Der er ikke noget der kører.
Har lige hentet det program du snakker om...

Der må være en anden måde at fjerne det på....
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 00:03 #6
Prøv evt dette program
http://www.defaultuser.dk/tips/Drdelete.aspx

Guiden til at bruge det kan du se her
http://www.dslreports.com/forum/remark,7374516~root=sware~mode=flat

jeg har brugt det ved et par malware inficerede pc'er hos en kunde
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 00:06 #7
jeg har prøvet Dr Delete skriver jeg jo...
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 00:07 #8
sorry, det så jeg slet ikke
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 00:09 #9
har du prøvet at boote op i fejlsikret tilstand, og forsøge at slette dem?
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 00:09 #10
Og jeg rebooter men filerne er der stadig....

Den skriver noget med "Detected NT Platform;Using MoveFile.Ex()to schedule" og så nlste boks: "File Scheduled to be deleted after reboot."

Men der sker ikke rigtigt noget.
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 00:15 #11
ja har lgie prøvet Dr Delete i fejlsikret...de er der stadig....!!
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 00:15 #12
Så er det nok et sikkerheds spørgsmål, da det jo er fra den anden installation, og filerne så er ejet af en anden bruger

Jeg kan ikke huske XP Home menuen i hoved, da jeg kun bruger Pro

Men så videt jeg husker skal du boote i safemode for at kunne tage ejerskab på en folder

Altså:
1 - reboot i safemode som administrator
2 - Deaktiver simpel fildeling ( http://support.microsoft.com/kb/307874/ )
3 - Højerklik på dit D-drev
4 - Vælg egenskaber
5 - vælg fanebladet "sikkerhed"
6 - der er vist en knap der hedder "avanceret"
7 - der skifter du "ejer", så det er din nye bruger i din nye installation
8 - sig "ja" hvis den spørger om den skal medtage undermapper
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 00:23 #13
Virker ikke...det fører ikke til noget det her..
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 00:27 #14
velkommen til Windows Home Edition :)
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 00:29 #15
svaret er vel ikke Du kører home edition derfor kan du ikke slette de to filer....øhh...

der må være andre måder at gøre det på
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 01:10 #16
nej, det var ikke det der var svaret. Min kommentar skulle forstås som; velkommen til Windows Home Edition - udgaven uden fungerende admin værktøj.

Den nemmeste måde du kan gøre det på, er nok at kopiere de data væk fra din d: partition du skal bruge, og så formattere D:

Bagefter kan du så kopiere dine data tilbage

Jeg har det samme problem når en person indlevere en disk der skal re-etableres, for så skal jeg først ha den over i en Pro som slave for at tage ejerskab over folderne, når man skal trække data ud af deres documents and settings/%username% folder

Men det er lidt svært når du ikke har en pro udgave liggende
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 09:13 #17
Jaa det kan jeg godt se så....

Men sådan kort fortalt....Så er forskellen på Pro og Home primært mulighederne som du selv skriver... "Admin værktøj" Ellers ligger de meget tæt...

Med det nye Win 7 og deres forskellige versioner, så er forskellen måske ldit større...
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. november 2009 - 09:14 #18
Hvad mener du med:documents and settings/%username% folder
Hvor skriver du procenttegn henne? I dos prompten?
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 09:33 #19
%username% er det du skal skifte ud med dit aktuelle brugernavn. Det er MS placeholder for den pågældende bruger du er logget på med.

Hvis dit brugernavn altså er "JP" så er det JP du skal skrive i stedet for %username%

Jeg kender godt forskellen på forskellige versioner, men jeg bruger bare aldrig Home editions, for det har absolut ingen relevans for mine kunder, derfor kender jeg ikke deres menuer i hovedet :)
Avatar billede Vandreren Novice
13. november 2009 - 11:48 #20
Som standard kan man få vist fanebladet "Sikkerhed" på XP Home, når man starter i Fejlsikret tilstand og logger ind med administratorrettigheder. Det lover M$:

"Hvis du kører Microsoft Windows XP Home Edition, skal du starte computeren i fejlsikret tilstand og derefter logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed."
http://support.microsoft.com/kb/308421/da

Hvis det ikke virker, kan man bruge kommandoen cacls i cmd (husk at have administratorrettigheder).
Lidt læsestof: http://www.fajo.de/portal/index.php?lang=en&option=content&task=view&id=6&Itemid=47
http://support.microsoft.com/kb/825751

Man kan også prøve om programmet FaJo XP File Security Extension kan klare opgaven.
http://www.fajo.de/portal/index.php?lang=en&option=content&task=view&id=6&Itemid=47
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2009 - 17:25 #21
Har du forsøgt med Eraser? Når man sletter med denne, og den er skrivebeskyttet, spørger programmet om man vil slette ved næste boot. Og når man så booter, så starter Eraser som dt første, for at fjerne filen.
Avatar billede jean_paul Nybegynder
14. november 2009 - 13:39 #22
Har ikke prøvet Eraser..

hvor henter jeg det?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 16:29 #23
Eraser kan du finde her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-eraser.php

Han skriver her lidt om programmet, og hvad man kan bruge det til.
Når du vil sleet din fil, vil den sikkert sige, kan ikke slette fil, og så skal du give den lov til at slette ved næste boot.
Avatar billede jean_paul Nybegynder
14. november 2009 - 18:23 #24
Har lige prøvet at "Erase" de filer men det kan det heller ikke....
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 18:32 #25
Avatar billede jean_paul Nybegynder
15. november 2009 - 16:08 #26
FileAssassin kan heller ikke slette de to filer
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 18:08 #27
Der er et program der hedder unlocker, som også kan slette filer der er genstridige. Har du prøvet den?

Download den her:http://www.filehippo.com/download_unlocker/
Avatar billede jean_paul Nybegynder
15. november 2009 - 21:46 #28
Ha ha langt om længe kunne jeg slette de forbandede filer...thx til alle...!

Unlocker er din ven ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 15:51 #29
Hej Jean_Paul, det var godt det lykkedes til sidst.
Avatar billede andefis Nybegynder
06. juli 2010 - 01:29 #30
Hey venner, havde lige præcist samme problem. og nu er de lorte filer fjernet. TAK! GOD TRÅD! :p
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2010 - 19:10 #31
Hej andefis. det var da godt du kunne bruge tråden til dit problem.
Nu mangler vi bare at tråden lukkes.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede ggxdg Nybegynder
06. juli 2010 - 19:21 #32
Jeg havde et problem i samme retning i XP en gang, så delte jeg mappen fuldt, og slettede filerne fra en anden computer :P

Har ryddet genstridige vira på samme måde, men det virker næppe i noget over XP...