Avatar billede showsource Seniormester
11. november 2009 - 16:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internet uden eksisterende fastnet telefon

Hej
Skal ha' noget internet.
Hvilken udbyder kan i anbefale ?
Og det må ikke være et krav at jeg har fastnet i forvejen.
Jeg ønsker heller ikke fastnet overhovedet, iøvrigt.

Har tidligere haft cybercity, men det ser ud som om man nu skal ha' en fastnet for at bruge dem ? ( telenor )

Der ligger en central lige på den anden side af gaden, så det skulle være muligt at få højeste hastighed.
Avatar billede showsource Seniormester
11. november 2009 - 16:41 #1
Og hov, det skal være med fast ip adresse !
Avatar billede giweo Juniormester
11. november 2009 - 16:48 #2
3 mobil bredbånd ?
Avatar billede showsource Seniormester
11. november 2009 - 16:56 #3
Ja, ok, og selfv. ikke trådløst, sorry !
Avatar billede thov Forsker
11. november 2009 - 17:07 #4
En B970 router fra "3" er heller ikke bare trådløs, for den har, som de fleste andre routere, 4 stk. RJ45 bøsninger til kabeltilslutninger.
Avatar billede showsource Seniormester
11. november 2009 - 17:17 #5
jow, men forbindelsen til nettet er jo trådløst ?
Avatar billede thov Forsker
11. november 2009 - 17:30 #6
Ja, og det er alletiders, for så kan den placeres overalt (også i Sverige) uden at det koster 5 flade ører ekstra.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 17:34 #7
Hvis du har et telefonstik kan du få en ADSL forbindelse også uden Fastnet
Avatar billede showsource Seniormester
11. november 2009 - 17:39 #8
Nej til trådløst !
Jeg vil ha' max hastighed både up/down
Og fiber er desværre ikke muligt.

jape44, hos hvem ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 17:48 #9
De fleste Internet udbydere også fullrate.
Avatar billede thov Forsker
11. november 2009 - 21:16 #10
Der skal under alle omstændigheder betales abonnement for forbindelsen - men selfølgelig ikke helt så meget som hvis der hører en telefon med,
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
14. november 2009 - 16:56 #11
Det er - som udgangspunkt - ikke nødvendigt at have fastnettelefon hos Telenor ("Cybercity"), så det må bero på en misforståelse.

Tilmed får du i øjeblikket gratis mobilt bredbånd de første 6 måneder du har ADSL-forbindelsen fra Telenor.
Avatar billede showsource Seniormester
01. januar 2010 - 10:48 #12
Det viste sig at danskbredbånd er i ejendommen.
Selvom jeg fra deres hjemmeside af IKKE kunne få danskbredbånd ?

Men har nu en 50/50 Mbit til 300,- pr. måned :O)

Det at man ikke længere behøver en telefon, var jeg ikke klar over.