Avatar billede cassipeia Nybegynder
11. november 2009 - 15:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Brute force / backracker

Hei vi er ved at lave en sudokusolver med de logiske løsningsmetoder, men vil gerne have at programmet har mulighed for at slå over til brute force hvis de logiske metoder vi er i stand til at programmere ikke er tilstrækkelige. Vi kan ikke finde et eksempel på brute force i C#. Kan nogen af jer hjælpe os?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2009 - 15:18 #1
Avatar billede tjacob Juniormester
11. november 2009 - 15:21 #2
Der er en her:  http://blah.winsmarts.com/2007-1-Sudoku_Solver_in_C-.aspx

-har dog ikke tjekket den.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2009 - 20:39 #3
kommet videre?
Avatar billede cassipeia Nybegynder
06. januar 2010 - 21:14 #4
Tak og undskyld det sene svar. det viste sig at den konsolapplikation i C# i linkede til ikke indeholdt backtracking. i stedet forsøgte jeg selv at lave noget, men kunne ikke helt få det til at virke. der er en fejl i backtracking-delen jeg ikke kan finde. Nå men vi fik lavet og afleveret projektet der undervejs var blevet til en sudoku-løser-og-hint-program. solve-delen lavede vi så ved hjælp af de logiske løsningsmetoder, vi alligevel skulle bruge til den del der kan give brugeren hint til ,hvordan vedkommende selv kommer videre med en sudoku. det er ikke en optimal løsning da programmet kun kan løse sudokuer der er let, middel og nogle af dem på svær. vi tror dog det er nok til et projekt på første halve år af uddannelsen, for vi har næsten ikke haft noget undervisning i programmering endnu. men det finder vi ud af den 19. hvor projektet skal forsvarres mundligt.

Men tak for hjælpen alligevel. Jeg er ny her inde, så vil gerne vide hvordan jeg giver jer point
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2010 - 04:09 #5
vi skal først lægge et svar

her er fra mig

vent til tjacob også har lagt et, så kan du dele points
Avatar billede tjacob Juniormester
20. januar 2010 - 13:27 #6
Sorry, jeg missede mailen. Her er et svar....