Avatar billede mmpedersen Nybegynder
15. juli 2001 - 10:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kalender i A4 størrelse

Jeg er ved at lave en kalender. Den skal fylde en hel A4 side (landscape).
Jeg havde tænkt mig at bruge en standard exe form, og vha. labels lave kalenderen på og udskrive den med form1.printform, men formen kan ikke blive større end 20.5 x 15 cm.
Hvad gør jeg.
Hilsen
Mads
Avatar billede clausjacobsen Nybegynder
15. juli 2001 - 12:17 #1
Har du prøvet at ændre din opløsning?
Avatar billede mmpedersen Nybegynder
16. juli 2001 - 10:37 #2
Det hjælper at gøre opløsningen større, men programmet skal også fungere på en skærm med lille opløsning.
Jeg havde tænkt mig noget med rullepaneler eller halv størrelse. Kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 10:40 #3
i properties for din form kan du sætte størrelsen.
Avatar billede mmpedersen Nybegynder
16. juli 2001 - 11:38 #4
=> jelzin101
Ja, man kan ændre størrelsen med height og width, men med en skærmopløsning på 800x600 er formens max størrelse 12000x9000 twips eller ca. 20x15 cm.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 12:01 #5
kan du ikke ændre din opls. midlertidigt > det burde jo også virke på mindre opløsninger bagefter-> smid en picturebox på formen, få den til at fylde formen ud og smid så en scrollbar på den.

herefter placerer du lige hvad du vil på pictureboxen og kan så flytte som du vil med scrollbaren
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 19:59 #6
takker :)