Avatar billede milter Ekspert
11. november 2009 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærmformat til spil

Hej.

En af mine drenge skal have ny computer og skærm. Han bruger den mest til spil og internet.

Spørgsmålet er, hvilket bredde/højde format, han skal vælge af hensyn til spillene, 4:3, 5:4, 16:9, eller hvad? Eller gør det ingen forskel?
Avatar billede Blandy Praktikant
11. november 2009 - 14:16 #1
Valget af skærm skal tages i betragtning sammen med det grafikkort der er i computeren. Hvis grafikkortet er for sløv i forhold til den størrelse skærm den skal fremvise på, så får den problemer med at følge med. Ganskevist kan man sætte opløsnignen ned, men så mister man meningen med at købe et 16:9 skærm i ordentlig tommer.

Men man får en bedre oplevelse med 16:9 skærme, da det giver en biograffornemmelse. Og de nye 16:9 kører også ret høj opløsning eller endda HD format. Så alt i alt vælg 16:9 format.
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2009 - 14:28 #2
Tak. Grafikkortet bliver ikke noget problem. Egentlig var valget faldet på et fra ATI's nye 5000-serie, men de kan slet ikke fås for øjeblikket. I stedet bliver det nok en GTX275 eller HD4890.

Skærmstørrelsen bliver en 21 eller 22 tommer.

Jeg venter lige og ser, om der kommer andre inputs :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2009 - 17:32 #3
Det endte med at blive et SAMSUNG SM 22" 2243EW i 16:10 format.

Tak for hjælpen :-)