Avatar billede stabil Juniormester
10. november 2009 - 08:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Netværk virker - men browser fungerer ikke

Hej eksperter :)

Jeg har fibernet - med tilknyttet trådløs D-Link router.

Fra min stationære PC kan jeg komme online og synkroniserer mails - så der er "hul igennem", de fysiske kabler er altså OK - og der er internet i den anden enden...

På min bærbare Arbejds PC - hvor dette skrives, kan jeg godt komme ind på min IE. Dette via trådløst netværk fra min D-LINK.  Dette må vel så betyde at fejlen ikke er på min D-LINK?

Min browswer på den stationære kan dog ikke connecte... Jeg kører både firefox og IE. Ingen af dem virker.  Firefox siger "tilslutter..." og kommer  ikke længere.

Jeg kører F-Secure AV på min stationære. (der kører Vista).

VH
Søren
Avatar billede kaffek Nybegynder
10. november 2009 - 09:39 #1
Hej, der er nok lukket for en port på den ip adresse du får tildelt. log ind på din router og se om der er nogen form for blokeringer.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 09:51 #2
Hvad mener du når du skriver synkronisere mails?

Har du ellers netværksadgang fra den bærbare?
Kan du fx. pinge google.dk fra din commando prompt og få et svar tilbafe?

Start/ kør/ cmd/ skriv ping google.dk og tryk enter.

Jeg tænker det kan være en indstilling i din browser - givet at du har hul igennem når du pinger en server på Internet.
Avatar billede stabil Juniormester
10. november 2009 - 14:36 #3
Hej,

Jeg kører Outlook 2007 klient der henter mail fra en POP server.  Jeg kan både sende og modtage mails.

På PC'en har jeg symbolet med den "lille blå prik/cirkel"

Fra min BÆRBARE - via trådløs - kan jeg ALT.  Bruge browser, hente mails etc. etc.

VH
Søren
Avatar billede stabil Juniormester
10. november 2009 - 16:18 #4
Hej igen,

Jeg kan IKKE pinge servere...

Jeg kan GODT hente mails fra POP Server - samt sende mails...

VH
Søren
Avatar billede stabil Juniormester
10. november 2009 - 18:34 #5
PROBLEMET LØST....

Afinstallerede Firefox og installerede den igen !

// Søren