Avatar billede cruise Nybegynder
09. november 2009 - 19:42 Der er 8 kommentarer

Godt program til at lave OO PHP

Jeg leder efter et enkelt værktøj til at lave OO PHP med, og som har integreret FTP.

Jeg har prøvet PHP Eclipse som opfylder mine behov i forhold til code completion, dog synes jeg det er irriterende at den skal lave .settings .buildpath og .project mappe/filer i min arbejdsmappe med php filer. Desuden mangler den det integrerede FTP modul som gør det muligt at lave en forbindelse og hurtigt korrigere noget "on the fly".

Jeg har prøvet notepad++ og pspad, men så vidt jeg har forsøgt mig har de ikke den omfattende code completion som gør at de kan liste ens metoder fra klassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2009 - 19:51 #1
Der er nok nemmere at tilfoeje FTP til Eclipse end PHP IDE funktionalitet til noget der kan FTP.

Har du proevet http://www.projx.it/eclipse-plugin/projx-transfer ?
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2009 - 19:52 #2
Zend Studio giver dig muligheden for code completion på tværs af klasser og instancierede objekter.
Men hvorfor vælger du ikke bare nogle sigende klasse og metode navne så du kan finde ud af det uden den form for autocompletion?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2009 - 20:30 #3
Zend Studio er vel ogsaa Eclipse ....
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2009 - 20:48 #4
Uhm, pas - jeg ved det faktisk ikke... brugte det på i en overgang på kontoret, men blev aldrig rigtig helt fortrolig med den.
Jeg mener heller ikke version 5 (som jeg brugte) var Eclipse? men jeg tager ganske sikkert fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2009 - 20:58 #5
Det lyder helt plausibelt at det foerste er senere de har skiftet til Eclipse platform. Saadan er det ogsaa med Borland/CodeGear/Embarcadero JBuilder.
Avatar billede public2 Nybegynder
09. november 2009 - 21:35 #6
Eclipse har helt sikkert sine mere irriterende sider, men til PHP (og Java for den sags skyld) er det altså en god editor og det er muligt at få FTP modul på den.

Jeg sværger dog mest til Notepad++ og laver godt nok direkte i Localhost, men jeg ved at man kan få et FTP plugin.

Ellers er der jo Dreamweaver der har integreret FTP synkronisering, hvis man er til sådan noget WYSIWYG pjat :-)
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2009 - 21:49 #7
Hverken Dreamweaver eller Notepad++ har ikke dynamisk code completion på klasser eller instancierede objekter - det er noget du skal lave selv. Det lader ikke til at det var hvad OP spurgte efter.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2009 - 22:28 #8
Yep, Zend Studio <5.5 var ikke Eclipse...

Jeg kan anbefale phpEd www.nusphere.com/phped