Avatar billede Nicolajsen Nybegynder
09. november 2009 - 18:12 Der er 5 kommentarer

Hjælp - Min skærm flimrer!

Hej - Nu prøver jeg dette forum, diverse andre forums kan/vil ikke rigtig svare på mine spørgsmål...

Jeg har et Geforce GTX285 graffikkort og en Ferrari 22" skærm.
Jeg sad igår og spillede spillet Fallout 3, og pludselig gik skærmen i sort, derefter den typiske blå fejl skærm fra windows, og så lukkede systemet helt ned...

Derefter startede det op, og så begyndte skærmen og flimre. Altså billedet er skarpt nok, men det flimrer over hele skærmen.

Computer og skærm er helt ny fra august månede, men firmaet siger det er skærmen der er stået af... Her et mit spørgsmål så:

Når jeg sætter opløsningen fra 1680x1050 og ned til 1280x1024, så går flimmeret væk - er det så ikke noget med graffikkortet???

på forhånd tak...
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. november 2009 - 19:29 #1
Installer nyeste driver til grafikkortet.
Avatar billede Nicolajsen Nybegynder
09. november 2009 - 20:14 #2
Er installeret, skærmen gør det også hvis jeg kobler skærmen til en anden computer, så det må vel være skærmen der er i stykker...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2009 - 23:00 #3
Er din skærm så ikke "født" til (ifølge instruktionsbogen) at køre 1280x1024?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. november 2009 - 23:50 #4
Har du sat den til 60 Hz i opløsningen der giver problemer ?
Avatar billede Nicolajsen Nybegynder
10. november 2009 - 09:43 #5
Nej skærmen kører 1680x1050, står i manualen, og skærmens drivere finder selv den bedste indstilling, hvilket i dette tilfælde er 1680x1050.

Nej skærmen skulle jo ikk selv kunne ændre til 60Hz, og sidt jeg tjekkede stod det også rigtigt...

men som sagt, når jeg kobler skærmen til en anden computer, så flimrer den også. Så jeg må vel gå ud fra at det er skærmen der er i stykker. Kan bare ikke se hvorfor computeren gik ned samtidig med at skærmen gik ned.

Flimmeret er næsten væk nu, men man kan stadig se billedet er "uroligt".