Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 22:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en væg?

Hej.

Jeg sidder og vil gerne lave en væg lidt ala facebook.

Jeg har indtil videre 2 tabeller.
En der hedder Comments og en der hedder Reviews.

Comments og Review har ikke samme antalt kolonner eller samme kolon-navne i min database.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg gør at jeg lave en liste med dem som er sorteret på datetime.

Der er lavet en usercontrol til kommentare og en til reviews.
Jeg har tænkt på om det ikke ville være at lave en tabel der hedder Wall med et EntryID og en EntryType, og så for hver item i min repeater vælger en af usercontrol.

Men ville der ikke være en nemmere, smartere løsning. For nu virker det som at det jeg vil lave er forkert. :-)

Der er 200 point til et rigtigt svar.. :-)
Avatar billede pnr Nybegynder
12. november 2009 - 09:48 #1
Vil du gerne have alle dine comments og review i en liste, sorteret på dato?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2009 - 19:38 #2
Ikke en liset liste, hvis man kan sige det sådan.. :-) Mere i stil med.

<repeater>
<item>
<my:Comments visible="false">
<my:Reviews visible="false">
</item>
</repeater>

Og så for hver item tjekker den hvad det er der skal vises. Hvis det nu er en kommentar så viser den <my:comments> og ved anmeldelse <my:reviews>

Men jeg tror jeg har fundet ud af hvad jeg gør. Tror jeg laver en en tabel og kalder den Wall, og så laver noget med typer, og id'er, som så sortere på datoen.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 19:07 #3
Jeg har fundet ud af hvordan jeg kan lave en løsning på den måde.. :)