Avatar billede Hanne74 Nybegynder
05. november 2009 - 11:13 Der er 7 kommentarer

Hjælp...problemer med MySQL

Jeg har problemer med en af mine html editorer på min webside. Det er kun et sted alle andre steder på siden virker html editoren uden problemer.

Men et sted når man trykker på tekst editor, og dér sætter en tekst ind, så bliver intet gemt når man gemmer. Sætter man derimod teksten ind i tekst feltet uden at anvende tekst editor, og trykker gem, bliver det gemt.

Går man efterfølgende ind i tekst editoren og ændre farve kommer denne meddelelse: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'div>
<stron' at line 6

Prøver jeg at indsætte et billede kommer denne meddelse: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '" width="150" height="226">
", hour = "Deltid", contra' at line 5

Håber at I kan hjælpe mig med at få løst problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2009 - 00:56 #1
Det lyder som om at du ikke bruger prepared statement og derfor har problemer med single quotes der skal gemmes i databasen.
Avatar billede Hanne74 Nybegynder
06. november 2009 - 08:50 #2
Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke forstår meget af det du siger, da jeg ikke er så teknisk anlagt.  Kan du fortælle mig om det er noget der kan laves?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2009 - 17:21 #3
Det kan sagtens laves.

Hvem har lavet den PHP kode som indsaetter i databasen?
Avatar billede Hanne74 Nybegynder
07. november 2009 - 08:30 #4
Hej Arne

Det er en færdig side jeg har købt, og jeg har ikke længere kontakt til vedkommende der har lavet siden. Jeg har haft en programmør til at lave nogle ting på siden efterfølgende, og han har også kigget på dette problem, men kunne ikke løse det. Derfor håber jeg at få hjælp til at få det til at virke i dette forum.

Rigtig god weekend
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2009 - 01:59 #5
Vi skal jo nok se den relevante kode.

Jeg er rimelig sikker på at det er nemt at fixe.
Avatar billede Hanne74 Nybegynder
08. november 2009 - 09:23 #6
Hvor finder jeg den kode henne?
Avatar billede Hanne74 Nybegynder
10. november 2009 - 13:48 #7
Det drejer sig om en online editor, kan det være en fejl hos Surftown, hvor jeg har mit webhotel?