Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 17:59 Der er 12 kommentarer

Sort skærm efter diasshow på ekstern skærm?? HJÆLP

Hejsa.

En god ven har lige ringet. Hun er baaaange for hendes mand bliver viiildt sur. For hun har pillet med pc´en.

De brugte den til Diasshow via ekstern skærm i weekenden hvor den var sat som ekstern skærm. De slukkede diasshowet uden at lukke det ordentligt ned

Hun kunne derefter sætte den bærbare (lenovo500) som primær skærm, men nu er den også sort?

Hun kan ikke gøre noget. Hvordan får hun liv i skærmen igen når ikke man kan se en pind. Og den eksterne skærm vises jo af gode grunde heller ikke nu (ikke primær mere)

Meget hurtigt svar ville være ønskeligt

På forhånd tak
Avatar billede nissen2630 Novice
04. november 2009 - 18:03 #1
Prøv om FN tasten +F5 ikke skulle slå den over til normal skærm igen
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 18:04 #2
Mon ikke der er en tastkombination (Fn + en eller anden F-tast), som får PC'en til at skifte tilbage standardskærmen?
Avatar billede nissen2630 Novice
04. november 2009 - 18:07 #3
Eller også er det FN + F3 ifgl. et billede jeg har set.
Check evt om skærmen kan ændres i BIOS
Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 18:09 #4
hun siger hun har prøvet fn + alle f-taster.

Og det med BIOS tænkte jeg også på...men kan hun vel ikke komme i...ihvertfald ikke se - med sort skærm?????
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 18:19 #5
Hvis vi antager at det hele skyldes en indstilling og ikke en hardwarefejl, hvad så med at tilslutte en ekstern skærm (igen) og ændre skærmindstillingerne, hvis man altså kan få signal på den eksterne skærm?
Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 18:21 #6
Jep - god ide....men problemet er at hun hverken kan se noget på den eksterne (da notebooken står som primær) og den primære er også sort....:)
04. november 2009 - 18:27 #7
... sæt EXTERN skærm til igen. Og DERFRA check iBIOS og/eller omtalte Fn kombination ?
Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 18:29 #8
aaah....det havde jeg sguette tænkt på...karise larry;9.....prøver lige..
Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 18:30 #9
hmm..tænker lige....hvis den bærbare er primær og har sort skærm...vil hun vel ikke kunne se noget på den eksterne ved at tilslutte den og gå i  BIOS??...eller?
Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 18:51 #10
nå jeg skal desværre ud i byen de næste par timer...

Har lige talt med hende.

Der sker ikke en hujende fis -mere

Hun fortalte at 2 gange efter genstart er den på den eksterne skærm kort (10 sekunder maks) kommet frem med skrivebordet - men så sort skærm (no video input) - og nu sker der slet ingenting. hverken lyd eller noget ved opstart (hun har jo nok brugt alle tastekombinationer der er).....

Hvad er løsningen hvis vi antager det ikke er hardwarefejl????

altså sort skærm på begge. (hun har tjekket den eksterne skærm på en anden bærbar og fint billede)
04. november 2009 - 19:30 #11
... jeg vil 'forvente' et der 'kun' er tale om korrekt tastakombination under opstart...

Fabrikat, model, type, ... ?
Avatar billede knolden5 Nybegynder
04. november 2009 - 22:46 #12
jeg svarer lige imorgen for fik lige en sms om at den åbenbart efter mange genstarter -viste billedet på den eksterne.

Men foreløbig tak for hurtige bud...:)