Avatar billede Kluddermor Juniormester
04. november 2009 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost 2003: Backup til NAS

Hvordan laver jeg backup til en NAS tilsluttet netværket?

Jeg går ud fra at jeg skal bruge noget peer to peer og tcp/ip, men der skal åbenbart findes nogle drivere til netværk (network drivers) osv og her er jeg stået af.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Pc'er kører win XP
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 12:38 #1
Er det ikke muligt at vælge dit netværksdrev i Ghost, hvis dit netværksdrev er mappet til din computer og dermed har fået et drevbogstav i windows?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 12:42 #2
Det ser i hvert fald ud til at være en mulighed - "Use this option to create an image file and save it to a local disk or partition; to a mapped network drive..."

Har du mappet et share på din NAS som netværksdrev på din computer?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
05. november 2009 - 16:31 #3
Jeg kan ikke få ghost 2003 til at vise andre muligheder end de lokale hdd.
Eller også leder jeg de forkerte steder.
Jeg har mappet et share på min NAS som netværksdrev.
Jeg har ghost 12 derhjemme, og der er det ikke et problem.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
31. december 2009 - 15:21 #4
Jeg har købt ghost 15 og lukker spørgsmålet.