Avatar billede Red0z Nybegynder
02. november 2009 - 20:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datagrid / Database problem

Hey drengene! Sidder og skriver et program hvor jeg skal kunne skrive alle mine kunder ind, og deri skal jeg kunne skrive hvilket Telefon nummer som jeg har udleveret til dem.

Jeg kan tilføje kunde, og jeg kan fjerne dem igen, men hver gang jeg tilføjer en bliver deres ID ( Primary Key, Identifyer ), altid + 1 i forhold til den sidste, det er også fint!

Men hvis jeg kommer til at trykke + to gange, så kommer det til at se sådan her ud når jeg skriver kunden ind

ID 1: Kunde 1
ID 2: Kunde 2
ID 4: Kunde 3

Og jeg kan ikke få den til at tælle ned igen, vil gerne have den kun tilføjer ét id for én registreret kunde. :)
Håber meget på i kan hjælpe med dette simple problem :)
Avatar billede Syska Mester
02. november 2009 - 23:19 #1
Problemet er at database holder styr på de ID'er for dig ... for det har du bedt den om.

Problemet opstår hvis 1000 brugere er på systemet samme tid ... og så løse det ... da din klient har sagt: Insert ... og så taget et ledigt ID, dvs det næste i rækken.

Men hvis du laver en SELECT MAX(ID) + 1 FROM table1 ... ja, så kan det løse det ... men så har du problemer hvis 1000 brugere gør det på samme tid ...

Så jeg synes bestemt ikke du skal læse det ved din identity column, hvis du ikke kan leve med at den ikke er fortløbende, så ville jeg finde på en anden ide ... eventuelt der hovednummer til dem, for jo også gerne skulle være unikt.

Men hvorfor viser i din oversigt hvad deres ID i det hele taget er ? Har det nogen funktionalitet ?

mvh
Avatar billede Red0z Nybegynder
03. november 2009 - 14:24 #2
Hvordan skriver jeg så det i C# ? :)
Avatar billede Syska Mester
03. november 2009 - 16:12 #3
Skriver hvad i C# ...
Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 13:11 #4
Lukket ^^