Avatar billede thomas_n Nybegynder
02. november 2009 - 15:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kode i Form_Load

Hej,

Er der nogen der kan hjælpe med et forhåbentlig lille problem.

Nedenstående kode ligger i Form_Load.
Når jeg afvikler programmet på nogle Pc'ere får jeg fejlbeskeden:
Object reference not set to an instance of an object
... og på andre Pc'ere virker det som det skal..!

Dim RK As RegistryKey

        Try
            RK = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("Software\\TN\\Collector", True)
            If (IsNothing(RK)) Then
                RK = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("Software\\TN", True)
                RK.CreateSubKey("Collector")
                RK = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("Software\\TN\\Collector", True)
                RK.SetValue("Datasource", "ukendt\ukendt", RegistryValueKind.String)
                RK.SetValue("dbUsername", "sa", RegistryValueKind.String)
                RK.SetValue("dbPassword", "12345678", RegistryValueKind.String)
                RK.SetValue("Database", "Ukendt", RegistryValueKind.String)
                RK.SetValue("tcpPort", "1007", RegistryValueKind.String)
            Else
                Me.txtDatabaseServer.Text = RK.GetValue("Datasource", "ukendt\ukendt")
                Me.txtDBUser.Text = RK.GetValue("dbUsername", "sa")
                Me.txtDBpassword.Text = RK.GetValue("dbPassword", "12345678")
                Me.cb.Text = RK.GetValue("Database", "CollectData")
                Me.txtTcpport.Text = RK.GetValue("tcpPort", "1007")
            End If
        Catch
            MessageBox.Show(Err.Description & ")
        End Try
Avatar billede tjacob Juniormester
02. november 2009 - 15:17 #1
Du tjekker om "Software\\TN\\Collector" nøglen findes, -det er OK.
Men hvad med "Software\\TN" som du bruger hvis den første ikke findes? Den kan vel også mangle?
Avatar billede thomas_n Nybegynder
02. november 2009 - 15:27 #2
Takker :) Det var simpelthen svaret :)

Sender du et svar.
Avatar billede tjacob Juniormester
02. november 2009 - 15:32 #3
OK, -svar.