Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2009 - 16:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Playstation 3 chip?

Hvor kan man købe chip til Playstation 3, evt. købe med chip og fuld garanti?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2009 - 16:26 #1
Vi købte en PS2 for et par år siden hos http://www.konsol-chips.dk med fuld garanti, men han leverer åbenbart ikke PS3 med chip...
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
01. november 2009 - 19:55 #2
Der er endnu ikke lavet ps3 med chip så vidt jeg ved.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
01. november 2009 - 19:57 #3
Men jeg kan se, at der åbenbart er rygter om at det kommer (se link nederst). Det har der dog været i mange år, og der er bare ikke sket noget endnu.

http://www.ps3.dk/story-441-Chip-til-Playstation-3.html
Avatar billede Beach Mester
01. november 2009 - 23:57 #4
MM-vision har i mange mange år solgt og chippet konsoller med garanti->
http://www.mm-konsol.dk/default.asp

Kan se at de heller ikke skriver noget om en kommende PS3 chip, så enten er det ude i fremtiden eller også er det noget de ikke skilter med af andre årsager *S*

//B
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2009 - 13:06 #5
Damn...

Så må det blive en Xbox360 i stedet...
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. november 2009 - 19:42 #6
Må man spørge hvorfor det er vigtigt?

Jeg ved ikke helt om jeg har forstået ideen med en chip. Er det så man kan spille ulovlige billigere spil? Så man kan tage backup af sine spil? Så man kan spille ps2 formatet?

Det sidste kan det jo ikke være, da du vil købe en 360 i stedet med chip.

Jeg forstår bare ikke hvis det er en af de grunde. ps3-spil er jo ikke særlig dyre, hvis man venter til spillene falder lidt i pris. De falder jo (nogen gange temmelig hurtigt) til ca. 150 kr på coolshop.dk.

Hvis det er for at tage backup af sine spil, som nogen siger er derfor de får sat chip i, så er det slet ikke nødvendigt. De bluray diske der bruges til ps3 bliver meget sjældent ridset. Selv hvis du kører dem hen af et bord. Det gør dem også velegnede til at købe brugte, hvor der igen er penge at spare. Bluray diske er jo heller ikke billige, så det kan ikke betale sig at lave backup.

Husk i øvrigt at en x-box ikke har bluray afspiller og det koster penge at spille online.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2009 - 20:14 #7
Det er pga. backup.
Det er jo til børnene den bliver købt, og de kan være lidt hårdhændede med div. skiver...

Blueray... er alle PS3 spil på Blueray skiver?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. november 2009 - 20:48 #8
Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg alle ps3-spil er bluray skiver.

Og ja børn kan nok finde en mulighed for at ridse skiverne :) Det er dog vigtigere de passer godt på maskinen. Den er ikke helt billig :)
Avatar billede Beach Mester
03. november 2009 - 00:35 #9
Var også lidt nervøs mht. knægtens behandling af de i mine øjne lidt dyre spil, men er endnu ikke stødt på døde skiver som forøvrigt altid er blueray.
Mht. prisfald efter tid, så holder den ikke længe.
Rigtig hurtigt finder ungerne ud af at de vil spille det samme som de andre i skole/klub mm. spiller, og jeps, det er altid de helt nye games som typisk koster fra 400,- og op.

emfr08ab--->
"Så man kan spille ps2 formatet?"
Det sidste kan det jo ikke være, da du vil købe en 360 i stedet med chip

Øhh. er det muligt at spille hans gamle PS2 spil i en chippet 360ér?

//B
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
03. november 2009 - 23:22 #10
beach prøv at læse min kommentar igen. Tror du har læst den omvendt ;)

Jeg siger netop, at jeg går ud fra, han ikke vil chippe sin ps3 grundet ps2 spil. Det siger jeg ud fra den påstand, at han vil gå over til en 360, og jeg går ud fra, at man ikke kan spille ps2 format her. (Om man kan ved jeg reelt ikke. Jeg går ud fra at man ikke kan.)
Avatar billede Beach Mester
04. november 2009 - 00:03 #11
emfr08ab--->
OK, syntes da også det lød lidt for godt *S* Takker //B
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 20:52 #12
Det er ikke muligt endnu, at få en chip til en - PS 3.
Det er muligt, at få en chip til en - XBOX 360
Hvis det endelig kom til stykket og det var til din søn, så ville jeg klart anbefale at i købte en XBOX 360.
Den er klart mere brugervenlig til et barn, og klart sjovere.
Avatar billede ujn2 Nybegynder
22. september 2010 - 19:21 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2010 - 19:27 #14
Takker ;)