Avatar billede erlandsen Seniormester
31. oktober 2009 - 00:53 Der er 1 løsning

funktionen klokkeslet

hvis man vil lave en formular - kan man da anvende funktionen klokkeslet til at validere at man skriver med formatet tt:mm?

Umiddelbart indsættes det aktuelle klokkeslet - men det er ikke det jeg vil have...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. oktober 2009 - 16:48 #1
Nej, det kan man ikke. Det felt viser det aktuelle tidspunkt - og sådan er det.
Da kan lave et tekstfelt af typen "Dato" og vælge HH:mm som "Datoformat". Slå "Beregn ved afslutning" til. Så vil feltet blive valideret, når man forsøger at hoppe ud af det, f.eks. ved at klikke i et andet felt eller ved at taste Tab. Hvis det indtastede ikke er OK, bliver der vist en meddelelse: "Angiv en gyldig dato eller et gyldigt klokkeslæt".