Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 14:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt af database backup

Hej,

Jeg har forsøgt at indlæse et sql dump fra vores userdb, men uden held. Jeg har forsøgt mig med MYSQL Query Browser, med unden held. Nu prøver jeg så via mysql.exe, men der får jeg konstant fejl.
Jeg har prøvet med denne commando:
mysql --host=... --user=... --password=... -vvf MySQL_database_name < dump_file_name

Dumpet er lavet af en hel database og indeholder også en masse tabeller.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2009 - 15:10 #1
Hvilke fejl?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 15:16 #2
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresoinds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Og så den kommando jeg har skrevet'
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2009 - 15:23 #3
Uhm.

Du koerer den kommando i en kommando prompt ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 15:58 #4
Jo. jeg har rodet lidt mere med det og fået den til at indlæse filen nu med følgende kommando:
mysql -u brugernavn -pPassword DB < fil.sql

Som opstår der en fejl efter omkring 14 tabeller er indlæst og hedder:
Error 1286 (42000) at line 1389560: unknow table engine 'ISAM'... Hvordan klare jeg den?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2009 - 16:05 #5
Den server du indlaeser paa har ikke ISAM engine.

Editer dump filen og ret ENGINE=ISAM tiL ENGINE=MYISAM.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2009 - 16:46 #6
Kan man evt. via en paremeter til mysql -u brugernavn -pPassword DB < fil.sql gør at den bliver læst den som MYISAM.

Eller kan jeg ændre serveren til ISAM?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2009 - 17:03 #7
Du kan ikke angive det til kommando linien.

MySQL 5.x har slet ikke support for ISAM (ISAM er oldgammel). EN aeldre MySQL kunne muligvis godt faa ISAM support.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2009 - 04:14 #8
OK?