Avatar billede 98karlh Nybegynder
27. oktober 2009 - 22:45 Der er 5 kommentarer

sætte VGA port på bærbar til main?

jeg har en zepto znote 3415w og min skærm er itu.. vil ikke købe ny.
vil gerne have main output fra graffikkort til at være til vga porten som på en stationær, og bruge den som sådan =)
men at pille skærmen ud er ikke nok, den slår ikke af sig selv til vga, kun når den Har loadet styresystemet (linux) men det går ikke da jeg gerne vil installere xp (det vil den ikke skyldet ifølge den, en fejl i mit skærmkort. BULLSHIT, det kører spil mm flydende i linux).
men de jeg gerne vil et at bruge den til stationær, og derfor have vga stikket til at være main (slå til fra boot).
på forhånd tak
27. oktober 2009 - 22:49 #1
((Check i BIOS ?))
Avatar billede 98karlh Nybegynder
28. oktober 2009 - 10:57 #2
hvordan nårr jeg ikke kan se noget ?
målet med det hele er som sagt netop at komme ind og kunne Se min bios og win sínstallataion... hele opstartsdelen.
28. oktober 2009 - 11:26 #3
Der plejer at være en form for HotKey Eks. [Fn][F7]  som aktivere extern skærm udgang uanset hvilket OS der er kørende/instaleret.
Sådan er det hos mig...
Avatar billede 98karlh Nybegynder
29. oktober 2009 - 08:48 #4
jahh det virker også for de fleste, men ikke for mig =/.
guess zepto virkelig hader deres forbrugere :P
på min er der Fn F3..  har ingen effekt :S prøvede det igår.
det skulle vel ikke være så smart at der sidder en lille jumper eller et lignende snedigt omstiller agregat ;P ?
ellers må jeg abre leve med linux =)
har pillet skærmen helt af og taget ledninger ud, så det kun er bunden, tænker på at hænge den, og en skærm op på væggen over forstærkeren og have en lille medieserver eller ligt :)
men ville nu gerne have skærm på helt fra boot tbh =/
Avatar billede 98karlh Nybegynder
30. oktober 2009 - 08:51 #5
og det var så der folk gav op :P
tak for hjælpen eksperten.
guess jeg bare må overgive mig og købe en ny :)