Avatar billede andersasp Nybegynder
27. oktober 2009 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Egen server og Mysql 5, insert i database

Hejsa,

Jeg har en egen server hvor jeg jeg IIS samt Mysql installeret..

Mit problem er at når jeg på min egen server skal gemme en ny post til en tabel skal jeg skrive alle felter i min INSERT SQL sætning.. og denne kan være lang.. :(

På f.eks. Unoeuro kan man blot skrive de felter man vil, og de felter man ikke inkluderer, indsætter den så bare ingenting eller nul hvis det er et numerisk felt..

Hvordan sætter man lige denne funktion til ens egen Mysql, eller IIS??

På forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 14:35 #1
Du kan vel bare køre en alm. SQL:

INSERT INTO(felt1, felt7, felt9) VALUES('felt1 værdi','felt7 værdi','felt9 værdi');

Så er den ligeglad hvilke og hvor mange felter du indsætter i.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 14:36 #2
Eller også er det fordi du ikke tillader NULL i din tabel.
Avatar billede andersasp Nybegynder
27. oktober 2009 - 16:27 #3
Skal man sætte det for hvert felt så?

Tror det er NULL
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 16:58 #4
Der hvor der står NULVÆRDI (hvis du bruger phpmyadmin) skal der stå ja ud for de felter der tillader NULL.
Avatar billede andersasp Nybegynder
27. oktober 2009 - 17:49 #5
Ved du hvad der stå hvis man bruger MYSQL Administrator? har prøvet alt muligt men kan ikke få den til at smide et 0 ind istedet for fejl..

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-6.0.0-alpha-community-nt-debug]Incorrect integer value: '' for column 'MMpostnr' at row 1