Avatar billede jr40 Nybegynder
27. oktober 2009 - 11:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tjek om en ip er online ellers gå til url.

Som overskriften lyder, søger jeg et asp script som jeg kan placere i toppen af min default.asp side.

Den skal tjekke om ipen til min mysql database er online, for hvis ikke skal scriptet automatisk sende mig videre til en anden side.

Grunden til dette, er at brugerne så undgår ved evt. database server nedbrud, af brugerne på mit forum ser en masse script fejl osv. Men at de så bliver videre sendt til en anden side hvor jeg kan informere om driften osv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 11:11 #1
Kan du ikke bare checke på resultatet af forespørgelsen. Kommer der noget så OK ellers sendes bruger videre.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 11:13 #2
Eller endnu bedre, check på connectionen. Du connecter jo til basen og returnere den false, så send videre.
Avatar billede jr40 Nybegynder
27. oktober 2009 - 11:19 #3
Noget du kan vise i script, da jeg er lost her. ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 12:01 #4
Er ikke inde i asp verden, men prøv at søg på "On Error GoTo 0" eller "On Error GoTo Next".
Avatar billede hnteknik Novice
27. oktober 2009 - 16:08 #5
kan du ikke lave en en standard forespørgelse på en side og teste om siden returner fejlfri med af disse løsninger:

http://classicasp.aspfaq.com/general/how-do-i-read-the-contents-of-a-remote-web-page.html
Avatar billede jr40 Nybegynder
27. oktober 2009 - 21:18 #6
Syntes ikke jeg kommer videre.. troede der var mere specifikt hjælp at hente.
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2009 - 21:27 #7
<%
On Error Resume Next
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\db.mdb"
    If Err.Number <> 0 then
        ' fejl
    End If
On Error Goto 0
%>
Avatar billede jr40 Nybegynder
03. december 2009 - 07:21 #8
Keysersoze: Det jeg søgte var et færdigt script jeg kunne bruge til det.
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2009 - 20:47 #9
du har fået et færdigt script i #7 - hvis du oplever fejl med det så fortæl hvilken.
Avatar billede jr40 Nybegynder
04. december 2009 - 07:23 #10
keyseroze: Så må du gerne uddybe hvad der skal til før det virker.
Kan se den linker til bla. db.mdb.
Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2009 - 19:49 #11
jeg kender - af gode grunde - ikke din connection så derfor bliver jeg nødt til at lægge en ind der virker forståelig og derfor skal den selvfølgelig tilpasse. db.mdb er henvisningen til en Access-database - men da du benytter mysql skal hele "set conn" linjen skiftes ud til fordel for det du normalt benytter.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:35 #12
lukketid?