Avatar billede it-consulting-dk Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:05 Der er 1 kommentar

VBA_comboBox, Word 2007

I forbindelse med min form har jeg lavet en comboBox som indeholder navnene på 4 forskellige leverandører. ComboBox'en er en af mange felter, omkring kundens data men ved at vælge leverandør i comboBox'en "1 ud af 3", ønsker jeg at ud over valget, at der indsættes leverandørens postnummer i et
andet felt på formen.

De 3 leverandører bor i hver sin ende af landet - så når man vælger leverandør i comboBox'en skal der ske to ting, nemlig selve leverandørvalget men samtidig på baggrund af valget, indsættes postnummer i et andet felt på formen.

Leverandør    Postnummer
X              2600 Glostrup
Y              5000 Odense
Z              6000 Kolding
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. oktober 2009 - 22:09 #1
Jeg går ud fra, at det er en UserForm i VBA, du skriver om.

Hvis din ComboBox hedder cmbLeverandor og hvis postnummer (og by) skal stå i en TextBox, som hedder txtPostnummer, kan du lave en Change-event for cmbLeverandor, som ændrer værdien af txtPostnummer. Det kunne se sådan ud:

Private Sub cmbLeverador_Change()
    Select Case cmbLeverador.Value
        Case "X"
            txtPostnummer.Value = "2600 Glostrup"
        Case "Y"
            txtPostnummer.Value = "5000 Odense"
        Case "Z"
            txtPostnummer.Value = "6000 Kolding"
    End Select
End Sub

Der er dog også andre ting, du skal tage højde for: hvad skal der f.eks. ske, hvis brugeren ændrer værdien af postnummer? Skal det kunne lade sig gøre eller skal du måske i stedet sørge for at sætte txtPostnummer.Enabled = False, så den ikke kan ændres?