Avatar billede nharding Nybegynder
25. oktober 2009 - 00:00 Der er 4 kommentarer

BSOD i Windows 7 (7600) - Geforce 8800 GTS

Hej.

Jeg har snart givet op på mit problem. Jeg har igennem den sidste måneds tid haft regelmæssige BSOD's. Det sker for det meste når jeg gamer, men er også sket under "normal" brug af pc'en, og ved brug af musikproduktionsprogrammer. Så jeg har ikke kunne konkludere at det kun sker når jeg bruger pc'en til noget bestemt.

Her er min pc's specs:

Bundkort: MSI P6N-Diamond
Cpu: 2,4 ghz Quad
ram: Corsair Dominator pc-8500 1066mhz
Psu: 640w Corsair
Gfx: Geforce 8800 GTS 512
HD: WD Raptor 10k
Eksternt firewire lydkort (Onboard lydkortet er disabled)
Styresystem: Windows 7 (build 7600)

Jeg har kørt memtest86+ på alle ram klodserne uden at få nogle fejl, jeg har kørt hd scan fra en Hirens boot cd uden fejl, og cpu&kabinet temperatur ser ud til at være som det skal. Jeg har opdateret bios, diverse drivere mm for at prøve at udelukke at en driverfejl skulle skabe problemet.

Jeg har i løbet de sidste par uger, forsøgt at fejlsøge nettet tyndt for løsninger, men der har været hav af løsningsforslag, og ingen af dem har rigtig båret frugt endnu.

Jeg har fået en lang række forskellige BSOD fejlmeddelelser så som: 0x0000007E og 0x000000A5 og 0x0000000A, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og listen fortsætter....

Jeg har uploaded de seneste minidumps: http://rapidshare.com/files/297442316/minidump.zip.html

Jeg håber der er nogle, der har kommentarer og nogle med en ide til en løsning af problemet.

Mvh.
Niklas
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 08:00 #1
Jeg har fået en lang række forskellige BSOD fejlmeddelelser så som: 0x0000007E og 0x000000A5 og 0x0000000A, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og listen fortsætter

det kan sagtens være en ram kreds der ikke virker optimalt.

lav en ultimate boot cd og boot op på den og test din ramkreds kun med 1 i ad gangen - første gang der er røde tal er det ramkredsen og så stopper du bare og sætter den næste ramkreds i og tester.

http://www.ultimatebootcd.com/index.html

+

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 08:02 #2
brug denne oploader i stedet for

http://tinypic.com/?t=postupload

m.v.h
Avatar billede nharding Nybegynder
25. oktober 2009 - 11:03 #3
Som også skrevet i mit oprindelige post har jeg tested hver klods enkeltvis med memtest86+, uden at få nogle fejl.

Jeg fik i går en BSOD med en kommentar til TCNear.sys - Adress FFFF880026A1612, og TcNear er mit firewire lydkort, ved ik om en konflikt/skod drivers kan skabe et sådan problem som jeg har.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 11:17 #4
overså at du havde mem testet. sorry