Avatar billede nph12 Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

To ekstra skærme til min bærbar

Hej
Jeg ved, at man kan sætte et grafikkort i en stationær pc, hvor man kan køre med to skærme.

Jeg har en bærbar, men kunne godt tænke mig at tilsætte to ekstra skærme. Er dette muligt, og hvad skal jeg købe før dette kan lade sige gøre?
22. oktober 2009 - 21:52 #1
Nu vil du 'savle' ->
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/
(Op til TRE extra skærme fra én DVI udgang...)
http://www.matrox.com/graphics/media/pdf/products/gxm/en_gxm_datasheet.pdf

Den kombination kører jeg med på min bærbar; virker fint...
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:10 #2
Det ser utrolig spændende ud. Det kigger jeg lige nærmere på.

karise_larry: Hvad er dine erfaringer med usb-grafikkortet? Hvad er godt ved grafikkortet og hvad er mindre godt ved det (fejl og mangler)?
23. oktober 2009 - 14:33 #3
Det er ikke USB baseret graffikkort. USB'en er kun for gi' lidt Power til boxen.

I Skærmopsætningen vil du se det som én stor (bred) skærm og ikke som to selvstændige. Dermed skal "opløsningen" også sættes til eksempelvis 2560 x 1024. Du kan så ikke have forskellig opløsning på de to skærme; anbefales samme størrelse/type/model...

Hvis du Maximere et givent program/vindue bliver det spredt ud over begge skærme.
En standard dialogbox (eks. Login) bliver placeret i midten; dvs. midt imellem de to skærme.

Ellers fint nok og billigt ...
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. oktober 2009 - 18:24 #4
Men står der ikke på matroxs hjemmeside, at man kan køre to selvstændige skærme?

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/

Jeg har også tænkt mig, at købe to ens skærme som kører samme opløsning. Er det muligt, at vende den ene skærm på højkant, så det passer bedre til læsning af dokumenter?
23. oktober 2009 - 18:39 #5
... jeg ser bare hvordan min opsætning er ...
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. oktober 2009 - 19:47 #6
Har du mulighed for at se, om det er muligt at køre med to selvstændige skærme? Jeg vil nemlig ikke købe grafikkortet, hvis det ikke kan lade sige gøre.
23. oktober 2009 - 19:57 #7
... nu er det ikke et grafikKORT men en adaptorbox...

I Skærmopsætningen vil du se det som én stor (bred) skærm og ikke som to selvstændige. Dermed skal "opløsningen" også sættes til eksempelvis 2560 x 1024. Du kan så ikke have forskellig opløsning på de to skærme...
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. oktober 2009 - 20:05 #8
Jeg forstår ikke helt, hvorfor Maxtor skriver at man kan gøre med to selvstændige skærme, når du skriver at du kører med en bred skærm. Bruger du Matrox PowerDesk software på din pc?

Run two independent monitors from your notebook or desktop computer even if that system only supports one monitor output*

*All monitors powered by DualHead2Go must run at the same resolution.

Kilde: http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/?productTabs=1
23. oktober 2009 - 21:08 #9
Det er en [DualHead2Go] box jeg bruger + nævnte Matrox PowerDesk program/driver...
Avatar billede nph12 Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:22 #10
karise_larry>> Opret et svar, hvis du vil have point.  Mange tak for hjælpen
24. oktober 2009 - 23:52 #11
Ping...