Avatar billede GwladysStreet Nybegynder
21. oktober 2009 - 11:55 Der er 4 kommentarer

kan ikke vise Windows Media Player i Chrome

Hej

Jeg har et problem, når jeg vil se video med Chrome. Det drejer sig især om at se video på en hjemmeside, der benytter Windows Media Player. Her loader den bare videoen, men der sker ikke mere end det, så man kan vente i uendeligheder på, at den ikk vil vise videoen alligevel. Det gælder f.eks. dr.dk.

Er der nogen, som ved hvad problemet kunne være, og om der er en løsning på det?

Jeg benytter den nyeste version; 3.0.195.27.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. oktober 2009 - 12:27 #1
Er det wmp 12 du benytter eller er det 11'ern?
Det kan også godt være at der er komplikationer med dr's service på nettet. Hvor længe har problemet stået på med at du ikke kan afspille medier på nettet? Har du opdateret WMP'en?
Avatar billede GwladysStreet Nybegynder
21. oktober 2009 - 12:34 #2
det er vist 11'eren så vidt jeg kan se, så kunne være at det var det. Men problemet er kun isoleret til Chrome. Med andre browsere, såsom firefox, explorer og safari, virker det fint. Det opstår også på andre sider, så det er nok ikke noget med dr, tror jeg...
Avatar billede Blandy Praktikant
21. oktober 2009 - 12:42 #3
det kan være at du mangler en plug-in på Chrome. Prøv at se i indstillinger på browseren om der ikke er en funktion der hedder opdater Chrome. Eller tilføj software.
Avatar billede GwladysStreet Nybegynder
21. oktober 2009 - 13:40 #4
Min version af Chrome er den nyeste, så jeg tror desværre ikke, at der findes en opdatering til Chrome:)

Jeg har kigget i plugins-listen for chrome, og her står at Microsoft® Windows Media Player Firefox Plugin er aktiveret. Ved ikke om det har relevans om der står firefox, men det virker som at det er meningen...