Avatar billede danic Nybegynder
21. oktober 2009 - 07:18 Der er 1 løsning

Spørgsmål til ALTER table

Hvis 10007 er brugt, men tabellen ellers er tom, og man så kører en: ALTER TABLE orders AUTO_INCREMENT=10000

Vil nye rækker så starte fra 10000, men hoppe 10007 over?

Venlig Hilsen
<A href="http://www.godtgave.dk/">Godt & Gave</A>.
Gaveartikler, kunst og livsstil
21. oktober 2009 - 08:31 #1
Nej, den vil tilsyneladende vaelge 10008 som den naeste id.  Jeg testede det ved at lave en tabel med autoincrement, indsaette 5 vaerdier, slette de foerste 4, saa alter table autoincrement=2, saa indsaette nye vaerdier.  Den foerste nye vaerdi fik id 6.