Avatar billede ullum Praktikant
20. oktober 2009 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Linksys WRT54G

på denne router har jeg nu indlæst tomato istedet for den originale firmware, så langt så godt.
Jeg noteret mig en indstilling jeg ikke tidligere har set nemlig "transmit power". Default værdien er 42 mW og max 251.
Jeg har forsigtigt forsøgt med at hæve den til 50, og på min Ipod kan jeg også se en forbedret signalstyrke.

Men hvad er risikoen, risikerer jeg at riste min router, eller er det bare min elregning der bliver stører.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 22:28 #1
Hvis du skruer så meget op for senderen, at du forstyrer naboer, så vil en anmeldelse af dette forhold kunne betyde besøg af telestyrelsen.

Fertiliteten kan vel tage skade hvis du befinder dig meget tæt på senderen ;-), men derudover bør der ikke ske noget.
Avatar billede ullum Praktikant
20. oktober 2009 - 22:33 #2
Jeg er steriliseret så ingen problemer der.

Men betyder det at jeg kan gå ind og væree kraftigere end naboens egen router, så han ikke kan se den (sin egen)

Nu er jeg fine venner med naboerne, så jeg kan vel bare skrue op lidt efter lidt indtil jeg har det jeg skal bruge?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 23:13 #3
Det eneste tidspunkt du kan forstyrre din nabos trådløse net, er ved at have samme eller nabokanal på dit trådløse net.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 23:14 #4
Så ja prøv dig blot frem til du har det ønskede resultat.
Avatar billede ullum Praktikant
25. oktober 2009 - 18:53 #5
det lader til den går i sort og skal genstartes efter en når jeg roder med indstillingen.
never mind, er der flere der vil have point, så læg svar
Avatar billede ullum Praktikant
29. oktober 2009 - 20:30 #6
ikke flere
Avatar billede ullum Praktikant
02. november 2009 - 09:17 #7
svar