Avatar billede hrole Mester
15. oktober 2009 - 11:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til mysql database på anden server

Hej,

Jeg har to domæner hos to forskellige udbydere (A og B). Hvis jeg kører et simpelt script, som skal lave udtræk af database hos udbyder A i php, men scriptet ligger på serveren hos udbyder B får jeg følgende:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to MySQL server on 'XXX' (4) in /XXX/test.php on line 2

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/XXX/mysqld.sock' (13) in /XXX/test.php on line 4

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /XXX/test.php on line 4

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /XXX/test.php on line 6

Det må være muligt at løse problemet - men hvordan?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2009 - 11:48 #1
Det er ikke alle udbydere der tillader connections udefra. Men hvis det ikke er det der er tilfællet, så prøv at checke din connectionstring (password, bruger og server).
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2009 - 11:48 #2
Det er ikke sikkert at du kan forbinde til databasen fra en anden udbyder men kun fra den udbyder hvor databasen ligger på.
Avatar billede hrole Mester
15. oktober 2009 - 12:05 #3
Jeg har under mit kontrolpanel hvor databasen ligger mulighed for at tilføje ekstern database adgang via ip-nummer. Er det en mulighed? I så fald skal jeg vel have ip adressen på den server hvor jeg afvikler mit script, eller?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2009 - 12:11 #4
Jep ;o)
Avatar billede hrole Mester
15. oktober 2009 - 12:14 #5
ok, og kan jeg selv finde det eller skal jeg have fat i support hos min udbyder?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2009 - 12:17 #6
Du skal have fat i din udbyder. Men fik du ikke alle oplysninger da du oprettede din bruger?
Avatar billede hrole Mester
15. oktober 2009 - 12:21 #7
Jeg fandt oplysningerne i kontrolpanelet.

Smid svar michael_stim - og tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2009 - 12:28 #8
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter. Men dejligt med personer der kommer med response og takker for hjælpen ;o) Det er efterhånden blevet en sjældenhed her på eksperten.
Avatar billede hrole Mester
15. oktober 2009 - 12:30 #9
ok, tak for point :)!