Avatar billede Millo4000 Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:15 Der er 2 kommentarer

Vista problemer efter visning af windows logo før login

Hej. Jeg har købt en helt splinter ny AMD monster pc fra mm-vision.dk . Jeg har kørt med Vista 32-bit i en uges tid, og har opdateret den som den har bedt mig om. Efter lørdag d.10/10 har min pc ikke virket.

Forstået sådan at, POST screen bliver vist når pc starter, den loader helt frem til efter den bjælke, med de grønne kasser, til visning af VISTA windows logo. Derefter er der ikke andet synligt end min markør.

Jeg har forsøgt at starte i fejlsikret tilstande, uden og med internet, og med cmd.. der kan jeg godt se mit skrivebord, plus skrive min adgangskode, men ikke gøre andet rigtgt.....

Jeg har ikke kunne gendanne mit system, da den fra fejlsikret tilstand ikke siger jeg har gemt noget.

Jeg har lige installeret ale mine ting, plus spil ol. uden problemer.

Før min pc gik i underlig modus, har jeg haft tilsluttet tv til min pc.. jeg har tjekket op på om skærmbilledet skulle være rykket over på tvet men det har det ikke. ''

Hvis det kan være til nogen hjælp er pc'ens specifikationer med:

Tekniske Specifikationer:
Motherboard:     Gigabyte GA-MA77T-UD3P AM3 motherboard (AM3)
(770T chipsæt, DDR3, AM3)
CPU: Phenom II 955 Quad 4x3,20GHz 8MB (Black Edition) AM3
CPU køler:     AM3 Temperaturstyret køler
Ram:     Kingston 8GB DDR3-1333 DualChannel RAM
Harddisk:     2 stk 1000GB S-ATAII 3Gb/s Fluid Silent (7200rpm)
Grafik:     ATI Radeon HD4890 1GB DDR5 PCI-E (Nyhed)
Kabinet:     Vision Unicorn alu (støjdæmpet og med ekstra køling)
Strømforsyning:     750W ATX strømforsyning super silent 17dB High-END
Lyd:     8 kanals HD Audio RealTek. (SoundBlaster komp.)
Drev:    Pinoeer BluRay Combo Blu-ray/DVD-læser & DVD-brænder
Netkort:     Dual LAN Gigabit Fast Ethernet 8111DL
Software:     Alle drivere m.v. medfølger.
Fan:     Ultra Durable 3 på bundkortet samt Silent kølere
Service:     Vision ServicePack

Stik/forbindelser:
2 x PS/2 porte
8 x USB 2.0 Port
2 x FireWire IEEE1394
1 x SPDIF (Coazial)
1 x SPDIF (Optical)
6 x Audio porte
1 x RJ-45 LAN Jack
8 x SATA2 Connector
2 x DVI

Håber jeg har forklaret det godt nok..
Synes selv den er svær, så 60 point er vel ikke af vejen?

Mvh Emil Hansen
Avatar billede Blandy Praktikant
13. oktober 2009 - 09:42 #1
Det kan godt tyde på at der er sket en fejl under en opdatering til dit styrersystem.
Mit råd ville være, at benytte gendannelses-systemet til at slå tilbage til da sysemet virkede. Men du siger at der ikke er gemt nogen systemgendannelsesfil? I så fald, bliver det ret svært at gendanne dit system. Ergo må du formater og geninstaller.

Men som jeg forstår det, har du prøvet at gendanne inde fra styrersystemet. Har du prøvet ude fra det sted hvor du kan vælge fejlsikret-tilstand? Der er der som regl en mulighed for at reperar, gendanne og og fejlfinde systemet.
Avatar billede Millo4000 Nybegynder
18. oktober 2009 - 19:27 #2
tak for hjælpen! og undskyld den sene tilbagemelding.. jeg har som sagt ikke haft pc'en til at komme online - men nu virker den igen! Den er formateret og gensinstalleret... smid et svar og så får du points ...

endnu engang tak.

mvh

Emil Hansen