Avatar billede ngr Praktikant
10. oktober 2009 - 17:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Topmargin forsvinder

For at par dage siden forsvandt topmargin (altså når jeg åbner en ny side). Jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde for at få den igen - var vist bl.a. inde og pille ved normal.dot - men i hvert fald hjalp det kun til idag. Dog bruger programmet stadig forskellige formatteringer, som jeg lavede (font, størrelse m.v.)
Nu har jeg prøvet at lave et dokument som jeg vil have det, men jeg får ikke lov at gemme det som normal.dot.
Hvad gør jeg så?
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2009 - 18:41 #1
Du har slået visningen af sidehoved fra. Før langsomt musen op i dokumentet til du får et ikon, hvor hjælpeteksten er "Vis skjult område"
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2009 - 18:42 #2
og så lidt mere:
Du skal dobbeltklikke på skærmen lige "over papirkanten" (mellem "papiret" og linealen, der viser tabulatorer m.vv) - så vises det område hvor bl.a. topteksten står igen. Hvis du kun laver vis top/bund tekst, så har du problemet igen i dit næste dokument!
Avatar billede ngr Praktikant
10. oktober 2009 - 19:53 #3
Sådan! Tak for det!
Jeg skal lige have et svar til points.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2009 - 20:09 #4
Du kan ikke selv lave en Normal.dot, der dur. Det er kun Word, der kan det.

Du kan 1) åbne den eksisterende Normal.dot, ændre i den og gemme den, eller 2) du kan lave et nyt, blankt dokument ved at klikke på ikonet "Nyt tomt dokument" i værktøjslinjen og lave ændringerne deri. Relevante ændringer kan være ændringer af margener (i Sideopsætning), skrifttype via dialogboksen Skrifttype (Font) og ændringer af typografier (styles). Du kan overføre ændringerne til Normal.dot ved at klikke på "Standard" ("Default") eller "Føj til skabelon" ("Add to template") i dialogboksene. Hvis du på et tidspunkt bliver spurgt, om du vil gemme ændringer til Normal.dot, skal du huske at vælge "Ja", da du ellers mister ændringerne.

For mere information om Normal.dot, se:
Om skabelonen Normal.dot eller Normal.dotm

En engelsk vejledning om tilpasning af Normal.dot finder du her:
http://www.word.mvps.org/FAQs/Customization/CustomizeNormalTemplate.htm

NB Mht. topmargenen: indstillingen for, om den vises eller ej, er ikke gemt i Normal.dot - det er en generel indstilling.
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2009 - 21:00 #5
kommer her :o))

og tak for lene's gode forklaring vedr. Normal.dot
Avatar billede ngr Praktikant
10. oktober 2009 - 21:12 #6
Ja, jeg siger også mange tak til Lene