Avatar billede Regulator_dk Nybegynder
09. oktober 2009 - 21:42 Der er 3 kommentarer

Død PC

Hej! Har en PC med Soltek 75FRV bundkort der ikke vil starte op. Har prøvet at kortslutte Rød/sort ledning, samt power switch på bundkort, samt clear CMOS, men den starter ikke op.

Har også prøvet uden CD osv.

PSU virker ok når jeg kortslutter den.
Nogen ide til hvad der kan være galt?
09. oktober 2009 - 22:42 #1
Velkommen til E. ...

Altså du mener der kommer ikke signal til skærmen ?
Eller hvordan mener du ?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2009 - 23:45 #2
har du kortsluttet rød og sort ledning, så har du vel brændt psuen af, prøv hellere at kortslutte den grønne og en af de sorte og se om psuen starter op.
Avatar billede Regulator_dk Nybegynder
10. oktober 2009 - 00:50 #3
Takker! PSU'en starter fint ved kortslutning. Men når jeg kortslutter eller tænder for systemet sker der intet. Der startes ikke op, ingen signal til skærmen og ikke lys nogen steder.

Tænker på om det kan skyldes CMOS batteriet?