Avatar billede nts Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:41 Der er 6 kommentarer

En printer til to computer.

Hej jeg ville høre om det er muligt at koble min printer til to computer? Ved ikke om man kan få sådan en usb stik der deler sig i to eller sådan noget i den stil?

På forhånd tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2009 - 18:44 #1
Du kan udprinte på en printer der er tilkoblet en PC på netværk fra alle andre PC'ere på samme netværk.
Avatar billede nts Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:52 #2
Okay. Nu har jeg lige se om jeg kunne finde den på den anden pc. Men kan ikke lige finde den. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:54 #3
Som dragonknight skriver, kan du i Windows dele en printer, så andre computere på samme netværk kan udskrive via den computer, som printeren er tilsluttet til. Det kræver dog, at computeren er tændt.
Alternativt er det muligt at købe en printserver, hvorefter printeren optræder som netværksprinter. Nogle routere kan også fungere som printserver, hvis du i forvejen skal ud og købe router.
Avatar billede nts Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:56 #4
Okay bare i orden. Prøver at se om jeg kan finde ud af det. Tak for hjælpen :)
Avatar billede dravde Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:06 #5
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-55 - denne lille switch løser snildt dit problem - jeg bruger den efter at have prøvet alverdens printservere m.v.

mvh. dravde
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. oktober 2009 - 02:50 #6
For at kunne dele en printer på et netværk, så skal fil og udskriftsdeling være aktiveret, og printeren skal være installeret på en af PC'erne i netværket.

På andre Pc'er, som skal kunne printe, installerer du printeren som en netværksprinter, og derefter kan du printe ud på den, når den Pc som den er forbundet til er tændt og kører.