Avatar billede BOST Nybegynder
03. oktober 2009 - 16:23 Der er 5 kommentarer

Indlaesfilnavne

Jeg har fundet programmet Indlaesfilnavne på MakeITEasy.dk og det er lige det jeg har brug for.
Men hvordan for jeg mulighed for selv at vaelge hvilken mappe jeg vil söge i??
Avatar billede terry Ekspert
03. oktober 2009 - 16:48 #1
Not sure which example you have found but cant you use the "Eksempel på hvordan man viser OpenFile-dialogboksen samt herefter åbner filen"?

This uses the openfile dialog so you can choose the file
Avatar billede terry Ekspert
03. oktober 2009 - 16:51 #2
OK now I see which one you found.
Without looking at the example, I would think you could use the OpenFile dialog example to browse to a folder and then use this in the code for "Indlaesfilnavne"
Avatar billede terry Ekspert
03. oktober 2009 - 16:52 #3
Here's a link you can use to browse to a folder

http://www.mvps.org/access/api/api0002.htm
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2009 - 17:35 #4
Hvis man kigger på datakilden i egenskabsarket for kombinationsboksen 'mappe' i 'frmDemo'
ser man følgende:
SELECT [tblStandardMapper].[Mappenavn], [tblStandardMapper].[MappeID], GetSpecialPath([MappeID]) AS Sti FROM tblStandardMapper ORDER BY [tblStandardMapper].[Mappenavn];

- altså, det er mapper fra tabellen 'tblStandardMapper', som har et mappeID der giver meing for funktionen GetSpecialPath(), der vises i kombinationsboksen.

GetSpecialPath(), som er er defineret i et standardmodul indkapsler blot kald til en api funktion: SHGetSpecialFolderLocation(..., altså de mapper det er muligt at se er nogle standard mapper som af styresystemmet er indekseret med et id.
Avatar billede BOST Nybegynder
05. oktober 2009 - 18:44 #5
Thanks guys.

I'll have a look at your input and see if I can make it work.

I'll come back to you