Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:37 Der er 22 kommentarer

Server kan ikke nås fra nettet Løs det og får 200 kr

Hej allesammen.

jeg har en synology DS-106j som jeg bruger som server. Det kunne være lækkert at kunne komme til den fra andre netværk men det kan jeg ikke. Kan kun få forbindelse til den fra mit eget netværk.

Jeg har prøvet at gøre hvad jeg kan, og folk har hjulpet men ingen der kunne løse det. Nogen her der kan? Skriv og jeg vil svare og give alle de oplysninger i skal bruge.

Det skal lige siges at viderestillingen virker fin. Jeg bruger dyndns.org og der virker mit domæne navn. Så routeren viderestiller fint til min server.
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:42 #1
Ønsker du at forbinde til den via Remote ? så kan det være nogen porte du skal åbne op for, f.eks windows remote "MSTSC" skal du have port åbnet op via portforward 3389 eller misforstår jeg noget?
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:49 #2
jeg vil bare kunne komme ind på birkelund.dyndns.org:5000
eller ind på ftp'en men ingen af dem virker..
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:51 #3
OK det tyder på du mangler at åbne op for adgang til din port, hvilket program bruger du til at kører FTP server med?

og hvilken internet IP adresse har din server, samt evt. router?
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:59 #4
Routerens eksterne ip. 78.156.121.183

Routerens interne ip :192.168.1.1
Serverens interne ip :192.168.1.7

Det er ikke et bestemt program. Det er bare det system der følger med til at administrere serveren.
http://zeroup.dk/Vis/ftp150.jpg
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 16:03 #5
prøv at åbne port 5000

gå til browser: http://192.168.1.1 find port forwarding

her vælger du at åbne port vælg alle/Both husk at oprette det så det kun er åbnet op for port 5000 til intern IP 192.168.1.7. jeg er først tilbage om en time ca.
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 16:05 #6
Forresten ser det ud som om du bruger port 21 til FTP?

eller er det 5000? hvis det er 21, så skal du åbne den også, de fleste FTP server er sat til port 21 som standard, evt. bare anvend den
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 16:11 #7
Port 5000 er til administrationsinterfacet. Det er et webbaseret admin område som ligger bruger port 5000. Min ftp bruger port 21

Her ser du den portforwarding jeg har lavet
http://zeroup.dk/Vis/portforward52.bmp
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 16:25 #8
OK de porte du har åbnet op er det på din synology DS-106j eller er det på din Router.??

Det skal nemlig konfigueres på din router som på billedet, hvis det er på din router, skal du også prøve at lave en ligesom du har lavet med AIM/TCP bare med UDP, ved ikke om det hjælper, men prøv.
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:05 #9
Billedet er taget for routeren.

Jeg kan ikke åbne port 5000 igen. Altså jeg kan ikke lave 2 portforwardinger på samme port. Her ser du specifikationerne på portforwardingen til port 5000
http://zeroup.dk/Vis/port500025.bmp
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:19 #10
Du har enablet FTP funktionen ikke?
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:34 #11
JO det har jeg. Men nu er det ikke så meget FTP funktionen (port 21) men ligeså meget management vinduet (port 5000). Begge ting virker fint inden for netværket, men når man kommer uden for og gør præcis det samme (præcis samme eksterne ip, port ALT) så sker der bare ingen ting.
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:49 #12
måske noget med DMZ funktion der skal ændres
er det slået til eller fra?
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:54 #13
Hmm måske noget med nogen bruger eller rettigheder der skal konfigureres, kan jeg læse mig frem til.
Avatar billede justrace Novice
01. oktober 2009 - 18:43 #14
Det er helt hul i hovedet at åbne for port 5000 så alle og enhver kan hacke sig ind og smadre samtlige data på din NAS.
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 18:49 #15
jeg har tilføjet dig til msn
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 18:51 #16
okay. Men lige nu virker det jo så heller ikke alligevel. Men det var heller ikke meningen den skulle være åben. Det var fordi jeg ikke kunne få ftp'en til at virker så tænkte jeg at det kunne være at der var noget galt med den, og derfor ville jeg prøve med port 5000. Men den virkede ikke så det er en fejl der blokere for alle inkomdne kald
Avatar billede justrace Novice
01. oktober 2009 - 18:58 #17
Er du sikker på den IP?

Har du forwardet Port 21 til din NAS?

Du skal foresten ikke regne med du selv kan bruge din eksterne IP fra indersiden.
Avatar billede justrace Novice
01. oktober 2009 - 18:59 #18
Hvis den ip er korrekt, så er det din internet udbyder der har lukket for alle indgående.
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 19:00 #19
Jeg kan bruge min eksterne ip på min router og så viderestiller den til min NAS SÅLÆNGE jeg er på indersiden. Når jeg går uden for nettet og bruger samme eksterne ip sker der ikke noget. Så må jeg jo nødvendigvis også have viderestillet port 21 til min nas, ellers ville det jo ikke virke på indersiden..
Avatar billede justrace Novice
01. oktober 2009 - 19:05 #20
Nej, for du sidder stadig på indersiden.

Din IP kan heller ikke ping'es så det tyder på din udbyder har lukket af for trafik den vej.
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. oktober 2009 - 19:12 #21
selvom jeg er på indersiden, så hvis jeg skriver routerens ip så og jeg så ryger ind på NASen så må routeren da viderestille.......
Avatar billede justrace Novice
01. oktober 2009 - 19:20 #22
Det er muligt, men du skal enten kigge på din router, eller tale med din udbyder.