Avatar billede thomas69 Nybegynder
30. september 2009 - 16:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Må jeg åben min eksterne HD?

Lige et lille spørgsmål.

Jeg tror måske at min tidligere virus (virut) kommer fra en fil som jeg har liggende på en af mine ekstern HD.
Jeg har så fået lavet en format C, og installeret alt hvad der skal bruges.

Jeg har bare en masse andre filer/mapper (som bruges til backup) som også ligger der, vil jeg få virus igen hvis jeg henter nogen af disse mapper/filer igen???
Jeg tænker på om jeg kan åben den, kigge i filer/mapper og så lave en format på den?
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
30. september 2009 - 16:55 #1
Jeg tror det er en dårlig idé vis du åbner den, men kan du ikke bare hente den gratise version af avg 8.5 www.free.avg.com også fjerne virus/viruserne vis der er flere ?? :)
Avatar billede thomas69 Nybegynder
30. september 2009 - 17:00 #2
Problemet tror jeg, er at vi fandt aldrig helt ud af hvilken virus der var tale om, men det tydede mest på at der var noget fra "Virut" inde, som jo lægger sig i alle EXE. og SCR. filer.

Så hvis jeg slutter den til igennem USB (som altid) og begynder og kigge i mapper/filer hvad så??
30. september 2009 - 17:10 #3
Ref #1 -> http://www.spywarefri.dk/artikel/computerblade-misinformerer/ - mht AVG Free ...

Hvis det 'bare' en løse foto/billeder og lign. så burde der ikke være problemer. Men hvis det er program(mer), ScreenSavers, Driverpakker, mm. som du vil copy over for at 'genbruge' vil jeg nok tøve...
Avatar billede thomas69 Nybegynder
30. september 2009 - 17:25 #4
Ja tak larry, ang. AVG den har du fortalt mig :)

Men det vil sige, at så længe jeg kun kigger(åbner) de forskellige mapper og ikke copy noget så sker der ikke noget??

For så kan jeg lave en format på den..
30. september 2009 - 18:22 #5
... nemlig...
Avatar billede thomas69 Nybegynder
30. september 2009 - 19:24 #6
Fint, smid et svar og der er point hjemme (igen) :)
30. september 2009 - 19:28 #7
Ping...