Avatar billede monsterg33k Nybegynder
27. september 2009 - 11:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Krypter dine DATA???

Hejsa...

Jeg mangler et program, som kan laver password på mine filer.
Så som: Mapper...
Jeg kunne godt tænke mig nogle programmer som man kan købe...

På forhånd tak!
:)
Avatar billede tjacob Juniormester
27. september 2009 - 12:51 #1
Hvorfor skal det være et købeprogram?
Her er et godt gratis alternativ: http://www.truecrypt.org/
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
27. september 2009 - 12:58 #2
jeg vil gerne bare have et program som kryptere med 256 bit + og de koster normalt...
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
27. september 2009 - 16:10 #3
når vi snakker kryptering er der ikke noget der slår open source værktøjer.
med proprietære programmer du vil kaste penge efter kan du aldrig vide dig sikker på om der er en skjult bagdør eller anden form for svaghed indbygget i som kan komprommitere sikkerheden.

desuden kan truecrypt kryptere med flere forskellige krypteringsstandarder på samme tid så det yder en virkelig stærk kryptering.

./psycosoft-funware
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
27. september 2009 - 16:27 #4
tjacob...

Vil du ikke komme med en svar "tråd"?
Da jeg er igang med at hente dit program nu :)
Avatar billede tjacob Juniormester
27. september 2009 - 16:50 #5
OK, -svar.
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. september 2009 - 18:07 #6
#3 Du siger open source er så meget mere sikkert... Har du tjekket den komplette kildekode for skjulte sager og har du selv compiled den?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
27. september 2009 - 20:21 #7
#6: Jeg har selv vertificeret og compiled TrueCrypt til de enheder hvor jeg benytter det. så ganske enkelt, ja
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
28. september 2009 - 12:54 #8
Ehm...

Jeg var vidst lidt for hurtig med svaret...
Jeg mangler et program som kan låse MAPPER og ikke filer???

Kan TrueCrypt det? :)
Avatar billede tjacob Juniormester
28. september 2009 - 13:14 #9
TrueCrypt fungerer således at først laver du et "Volume" -gemmes som en fil, eller en "Device" som er en hel partition.

Disse sætter du fra starten til en bestemt størrelse.

Når du så åbner en Volume-fil, mountes dette volume på en ny partition. Altså som et drev. Heri kan du smide både filer og mapper som du vil.
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. september 2009 - 16:13 #10
#7 og for dem, der ikke forstår C og assembler kode?
Avatar billede tjacob Juniormester
28. september 2009 - 16:55 #11
ksoren2>>Man behøver ikke at forstå C eller assembler eller noget som helst andet.
Det psycosoft-funware siger er at Open Source er sikrere, fordi kildekoden her er åben tilgængelig. Hvis der er noget galt med koden, så kan du godt regne med at en eller anden nok skal opdage det og råbe op. Det er netop hele fidusen med Open Source software.

Uanset hvem der har pisset på din sukkermad, så kan du ikke argumentere imod at det er sikrere med Open Source.

Hvis du synes at TrueCrypt er et dårligt program, så kom dog med nogle relevante argumenter.........
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. september 2009 - 17:03 #12
Jeg siger skam ikke at programmet er dårligt. Jeg siger bare, at blot fordi noget er open source, det er ikke ensbetydende med, at den exefil man downloader et sted fra er 100% legal.
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
30. september 2009 - 16:19 #13
Kan man godt senere slette mappen igen???

ELLER

Når jeg formatere min com, kan jeg så åbne mappen uden true crypt???
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
30. september 2009 - 16:26 #14
Her er et af mine andre problemer ????

http://i37.tinypic.com/atkgnm.jpg
Avatar billede tjacob Juniormester
01. oktober 2009 - 21:03 #15
hej igen; Undskyld ventetiden -jeg har haft travlt  :)

1) Du kan godt slette mappen igen.
  -Du kan åbne volume og slette mappen helt normalt.
  -Eller: Du kan slette volume.

2) Hvis du formaterer din computer er alt væk????

3) Når du opretter et volume skal du manuelt give det en extension.
Altså vælge en placering, og ved filnavn skrive: [filnavn].tc hvis du ønsker at TrueCrypt skal åbne filen.
Jeg gætter på at det oprindeligt er udviklet til Mac eller Linux, og at det er derfor at man ikke bekymrer sig så meget om extensions.

Derudover: Du kan jo altid åbne filen inde fra TrueCrypt.

Bortset fra det, så er jeg altså ikke nogen ekspert i TrueCrypt.
Hvis du har yderligere spørgsmål (om TrueCrypt) vil jeg foreslå at du kigger på: http://www.truecrypt.org/faq eller bruger den indbyggede Users Guide.
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
05. oktober 2009 - 22:20 #16
Jeg forstod ikke så meget af det :P

Men er heller ikke ved min com i den næste uge...

Når jeg formatere, så sletter jeg kun C:
Og ikke min tera byte HDD :D
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:41 #17
Tjacob?

du siger: TEST.tc? Åbnes "den nye partion" så i TrueCrypt???
Eller åbnes den som alle andre ting, i windows stifinder???
Avatar billede tjacob Juniormester
19. oktober 2009 - 10:35 #18
Ja, uanset om du åbner den ved at klikke på filen (hvis den hedder ****.tc) eller ved at åbne den fra TrueCrypt, så åbner den som en ny partition. Som du så kan se i stifinder.