Avatar billede Yesterday Nybegynder
27. september 2009 - 07:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Privat-livs CD fra Prosa

Jeg har læst om den Privat-livs CD, som Prosa udsendte i 2008 på baggrund af overvågning og registrering efter 11. september 2001.

"Polippix"

1: Bliver vi virkelig registreret i den grad, så sådan en CD er nødvendig?

2: Har I prøvet at bruge den? Hvis: Hvordan virker den?

3: Var kritikken af den fra regeringen berettiget?

Håber ikke at spørgsmålet er for politisk.
Men jeg er selv interesseret i politik generelt.

Yesterday
Avatar billede Yesterday Nybegynder
27. september 2009 - 15:44 #1
Er det for mystisk et spørgsmål?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2009 - 09:22 #2
Næh - ikke hvis folk kan huske den... - du skulle nok lade sådan et spørgsmål stå åbent i LIDT længere tid...

Jeg hentede selv CD´en og prøvede den meget kortvarigt... - det var, som jeg husker den, noget Linux der startede, så du egentlig kørte "offline" fra dit eget system.

Jeg tvivler på det vandt stor udbredelse, da den var besværlig at bruge i forhold til dit eget OS+browser - og hovedet på blokken - jeg tvivler på at 80% af os danskere ville have gavn af det. Hvis du har lyssky ting for, så ja - ellers ikke.

Men det er 100% identisk med diskussionen om kameraovervågning på offentlige steder - tag f.eks. DSB´s ny bemandede overvågningscenter - diskussionen om "overvågningsdanmark" er blusset op igen - og i bund og grund var det den samme historie der kørte dengang...

Og så et P.S - siden dengang har folk opdaget et væld af andre muligheder for at tilgå nettet anonymt...
Avatar billede Yesterday Nybegynder
28. september 2009 - 12:54 #3
Tak Ole Madsen.
Måske dumt af mig at lukke, for jeg syntes emnet var spændende, selv om jeg ikke er videre lyssky ...
;-)