Avatar billede Mariken Nybegynder
26. september 2009 - 17:12 Der er 9 kommentarer

Trådløst netværk.

Hej alle..

Jeg håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig..

Jeg har for nylig omformateret min pc, og næsten alt fungere optimalt, undtagen dte tråløse netværk.

jeg kan godt finde mit netværk men når jeg har klikket på opret forbindelse og den forsøger at oprette forbindelsen ender den bare med at skrive ikke tilsluttet..
Jeg har i andre inlæg set at man kan gå ind i kør og skrive cmd - ipconfig dette har jeg gjort og men den meget LILLE viden jeg har inden for det ser det ud til at det eneste der ikke er i orden er at der står
NETbios tcp/ip DEAKTIVERET ved ikke om dette er problemet til den ikke vil tilsutte???

Har været inde under internet protokol og aktivere den men alligevel skriver den deaktiveret. Knappen på selve computeren hvor man kan tænde og slukke for det trådløse netværk den lyser så det er heller ikke den der er slukket ..

En anden ting jeg tænker måske kunne være problemet er at der er et andet program udover windows der tilslutter til mit netværk. Atheros ligger også nede på proces linien og tilslutter, samtidig med windows ikke vil tilslutte, hvis jeg deaktivere atheros så slukker lyset på netværksnappen på computeren, og hvis jeg ber atheros om at overtage det tråsløse netværk så windows ikke tilslutter så vil den alligevel ikke gå på selvom atheros skriver tilsluttet ..

En lang smøre, men er virkelig på bar bund ..
Nogen der kan hjælpe mig?? Please??

Er ikke så god til alle de der it ord, så det må gerne skæres ud i pap.. Hehe..

Håber på svar.

Maiken Hansen
Avatar billede do-it Nybegynder
27. september 2009 - 07:26 #1
Hej Maiken

Nu kommer der en masse spørgsmål:

1) Hvad er det for et styresysyem du kører med (XP el. lign)?
2) Hvad er det for en Router?
3) Den blå knap slukker fordi du fjerner den trådløse forbindelse eller deaktiverer den ved at fjerne ikonet som har overtaget Windows konfigurationen - der er sgu et sted hvor der står "lad Windows overtage konfigurationen, men kan ikke lige nu komme på hvor den er, men lad os lige vente med det.
4) Når du skriver tcp/ip er det så fordi du har været inde under 1- trådløst netværk 2- højreklikket på ikonet trådløs netværksforbindelse, højreklikket på den og aktiveret den 3- har du højreklikket på forbindelsen (tcp/ip, den er der formentlig nederst for ellers skal du lave en Tcp/Ip adresselinje, men vent lidt, så lanngt ude er vi ikke endnu) og markeret Internetprotokol tcp/ip, været nede i samme og åbnet egenskaber?
5) Har du trykket på knappen hent automatisk Internetadresse?
6) Det kan du så efterfølgende undersøge når du, der har du været kan jeg forstå, kør (CMD, Enter) skriver ipconfig /all så burde du få adressen samt DNS adresserne. Vær lige opmærksom på om den ip-adresse du får ikke starter med tallet 169.xxx.xx - 169. er bare er en windowsadresse der ligger i din maskine og du ikke kan bruge den til en skid i dette forum.
7) Ud af tallene kan du læse, 1- din standardgateway og du får sandsynligvis 2 DNS servere hvoraf den ene gerne må være den samme som din Gateway og den anden din tildelte adresse fra din udbyder.
8) hvis alt dette fungerer så burdee det køre hvis din Router er sat rigtigt  op, dvs, lad den foreløbig bare køre som fra fabrik ellers kan du finde en bunke andre oplysninger her http://64.166.90.26/index.php?page=Technology&sub=Technical+FAQ
9) du må have et hæfte med Routeren som kan guide dig ind i den, men nu har du jo i hvert fald adressen du skal skrive for at komme ind i den (din Standardgateway)
10) Lad mig lige høre hvordan dine svar lyder indtil videre så jeg ved hvor du er?

Mvh. /Do-IT
Avatar billede do-it Nybegynder
27. september 2009 - 07:27 #2
Nå ja, glem sp. 2) ...;-)
Avatar billede Mariken Nybegynder
27. september 2009 - 21:58 #3
1 - Windows xp home edition.

2 - Routeren hedder: Scientific Atlanta
Men ved den er opsat korrekt da min anden bærbar kører uden problemer på den. Og denne computer også kørte fint på den inden omformateringen..

3 - Windows har også overtaget går jeg udfra når jeg kan søge efter trådløse netværk med windows?

4 - Jeg har været inde under trådløse netværksforbindelser - internetprotokol og så fanebladet wins Og der aktiverede jeg den. Men den står stadig deaktiveret i ipconfig.

5 - Ved ikke hvad det er for en knap?

6 - Sidst jeg tjekkede stod der de her to tal:

ip adresse: 62.107.201.117
Og så stod der også 169.254.1.188

7 - Nu begynder det at blive sort snak for mig, tænker om jeg ikke kan kopiere det der står i ipconfig herind til ..??
Avatar billede Mariken Nybegynder
27. september 2009 - 21:59 #4
Og Sp. 2 er installeret ..
Avatar billede do-it Nybegynder
28. september 2009 - 08:48 #5
Hej igen

Er der også Home Edition på de andre maskiner? Der er ofte problemer me at "forbinde" Home og Profesional.

Godt at Routeren kører, så glem den totalt hvis der er andet som kører på den.

Lad endelig Windows beholde styringen af radiokontakten, det er fint nok.

Du behøver ikke at pille ved "Wins" - du går ud i avanceret og der har du ikke noget at gøre...;-) Den opsætning skal nok klare sig selv. Men jeg er lidt i tvivl om hvor du har fundet "Wins"? Du skal kun koncentrere dig om Internetprotokol tcp/ip.

Jeg er lige nødt til at smutte et par timer men vender tilbage..;-)

Hilsen Søren
Avatar billede do-it Nybegynder
28. september 2009 - 12:01 #6
Hej igen Maiken

Jeg vil gerne have alle tallene fra en ipconfig /all

det vil sige det øverste tal

Du er med, når jeg beder om en ipconfig /all - og Enter bagefter?.

Du KAN faktisk kopiere det som står i system32/cmd men så skal du lade være med at bruge et gammelt vindue men start med et nyt <cmd du ved og så skriv ipconfig /all der hvor du kan.

Derefter går du så op i Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : og højreklikker på starten af dette og så markerer du (den bliver hvid) helt ned til og med "Fysisk adresse"

Når så det er hvidt skal du trykke på ctrl C så har du gemt det i udklipsholderen og samtidig bliver boxen sort igen.

Derefter går du her ned og kopierer det ind ved hjælp af tasterne ctrl V og vises det ikke på den måde så musen derop og højreklik og "Sæt ind"

Og glem den knap, bare den lyser blåt i en lampe..;-)

Lad mig lige få det at arbejde med, så ser vi...;-)

/Søren
Avatar billede do-it Nybegynder
28. september 2009 - 12:06 #7
hovsa - jeg skrev lidt uklart:

Derefter går du så bare ind og højreklikker hvorefter den med musens venstre knap kan kopiere, start oppe i Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : og højreklikker på starten af dette og så markerer du (den bliver hvid) helt ned til og med "Fysisk adresse.
Avatar billede do-it Nybegynder
28. september 2009 - 12:26 #8
Hold da helt op, undskyld men du skal ikke bruge højre museknap til at kopiere med, det er naturligvis den venstre - og kopier bare helt ned til bunden, sorry, jeg må have haft for travlt!
Avatar billede Mariken Nybegynder
28. september 2009 - 15:41 #9
jeg kan godt finde ud af at kopiere og sætte ind .. så det gør jeg.. Det er Vista der er på den anden com. Jeg fandt wins inde under internet protokol, der var der et faneblad ved navn det. Og der kunne man aktivere tcp/ip .

Jeg er på job lige nu .. Så kan først kopiere det senere.

- Maiken