Avatar billede HoPzY Nybegynder
24. september 2009 - 20:17 Der er 2 kommentarer

Problemer med MySQL - Prøver igen!

Da der ikke har været nogen der har kunne besvare spørgsmålet endnu sætter jeg det lige ud igen med flere point. Hvis der er en anden grund til at det ikke kan besvares så skriv det, for så må jeg jo beskrive det bedre... al hjælp til jeg kan komme videre er velkommen, også links, tutorials eller lignende.

Først og fremmest vil lige sige jeg er rookie på databser m.m.

Problemet er at jeg kan køre db igennem Visual Web Developer 2008 Express Edition på min lokale maskine (udtrækket af tabellen vises), men når jeg lægger siden ud på nettet virker det ikke.

Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor brugerne i sidste ende kan indtaste værdier i en database og senere trække dem ud igen. Men den tid den sorg. Lige nu prøver jeg bare at lave en simpel database der kan vises på en hjemmeside.

Hjemmesiden laver jeg i: Visual Web Developer 2008 Express Edition
Database: MySQL

Jeg har igennem min host opretten en DB, og har igennem phpweb admin oprettet en tabel.

Database: testdatabase_db
Tabel: navntabel
Login navn: taget fra oprettelsen hos host
Login kode: taget fra oprettelsen hos host
Server: webadresse på serveren hos host.

På hjemmesiden har jeg lavet en connection string, og en query til at udtrække data fra DB:

<%@ Page Language="VB" debug="true" %>
<%@ Import Namespace = "System.Data" %>
<%@ Import Namespace = "MySql.Data.MySqlClient" %>
<script language="VB" runat="server">

Sub Page_Load(sender As Object, e As EventArgs)

    Dim myConnection  As MySqlConnection
    Dim myDataAdapter As MySqlDataAdapter
    Dim myDataSet    As DataSet

    Dim strSQL        As String
    Dim iRecordCount  As Integer

        myConnection = New MySqlConnection("server=****.****.dk; user id=****; password=******; database=testdatabase_db; pooling=false;")

        strSQL = "SELECT * FROM navntabel;"

    myDataAdapter = New MySqlDataAdapter(strSQL, myConnection)
    myDataSet = New Dataset()
        myDataAdapter.Fill(myDataSet, "navntabel")

    MySQLDataGrid.DataSource = myDataSet
    MySQLDataGrid.DataBind()

End Sub

</script>

<html>
<head>
<title>Test - MySQL Database</title>
</head>
<body>

<form id="Form1" runat="server">

<asp:DataGrid id="MySQLDataGrid" runat="server" />

</form>

</body>
</html>

Når jeg skriver det ikke virker så skal det siges at fejlsiden ikke fortæller hvad problemet er, og selvom jeg har sat <customErrors mode="Off"/>, viser den stadig den generiske fejlside uden info ;-(

Håber der er én der han hjælpe. Jeg har googlet på livet løs, men har ikke haft held til at gennemskue set-uppet selvom det sikkert er temmelig simpelt.

Mvh HoPzY
Avatar billede nissen2630 Novice
24. september 2009 - 21:38 #1
Avatar billede HoPzY Nybegynder
27. september 2009 - 17:49 #2
Hej!

Jeg kigger lidt på det, men har endnu ikke haft det held til at løse det endnu, men jeg prøver lige lidt videre. Men indtil videre tak for indput! Hvis det løser mine udfordringer får du selvfølgelig point for det ;-)