Avatar billede it-consulting-dk Nybegynder
24. september 2009 - 09:30 Der er 10 kommentarer

Funktionen ... "Tryk på enter for at fortsætte"

I MS Word 2007 indtaster jeg fx ordet "Mand" hvorefter MS Word i en boks ovenover ordet foreslår et erstatningsord som fx mandag, som vil blive indsat hvis jeg trykker på <Enter> taster jeg <Space> så bliver "Mand" ikk erstattet og jeg kan skrive hvad jeg ønsker.
Den automatik som giver mig et ord-foreslag og kan indsætte ordet hvis jeg taster <Enter> hvor er den henne???
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2009 - 09:34 #1
Avatar billede it-consulting-dk Nybegynder
24. september 2009 - 09:38 #2
Ja når det gælder MS Word 2003 men som jeg skriver anvender jeg MS Word 2007, så er det vist ikke helt samme procedure.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. september 2009 - 09:41 #3
Avatar billede it-consulting-dk Nybegynder
24. september 2009 - 09:42 #4
Her finder jeg svaret "http://office.microsoft.com/da-dk/help/HA100997751030.aspx" men der står man ikke kan slå funktionen fra, dog er det sådan, at jeg oplever at nogle steder slår det igennem, og andre steder slåer det ikke igennem.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. september 2009 - 11:08 #5
Altså hvordan slår igennem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 12:30 #6
Hvorfor vil du slå det fra ? Du skal jo intet foretage dig for at fortsætte, ud over selvfølgelig at fortsætte, og det kan dermed ikke være en belastning.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2009 - 13:08 #7
Du kan deaktiver "Skærmtip", ved ikke om du kan bruge det:

Start Word 2007.
Klik på Microsoft Office-knappen, og klik derefter på Word-indstillinger.
Klik på Personlige indstillinger i dialogboksen Word-indstillinger.
Klik på Vis ikke skærmtip i feltet Skærmtipskema, og klik derefter på OK.

http://support.microsoft.com/kb/918793/da
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. september 2009 - 22:47 #8
Det er ikke skærmtip, der er på spil, men Autoudførelse, som i Word 2007 kun findes for datoer - og der er ikke i selve brugergrænsefladen nogen måde at slå det fra på, som der var i tidligere versioner.

Det kan gøres på anden vis. Se forklaringen i denne artikel på min blog:
http://wordblog.thedoctools.com/#post41
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2009 - 23:22 #9
Fra Microsoft's egen hjælpe-side:

Når du f.eks. har skrevet bogstaverne tors, vises der et skærmtip (Skærmtip: En kort beskrivelse, der vises, når brugeren holder musemarkøren over et objekt, f.eks. en knap eller et hyperlink.) med ordet Torsdag. Du kan trykke på ENTER for at indsætte dette ord, eller du kan blive ved med at skrive.

Men jeg kan godt se at din(lene) løsning er bedre, den fjerner jo lige netop problemet.  :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. september 2009 - 23:54 #10
Ja, som jeg forstår det, går det oprindelige spørgsmål ud på at finde ud af, hvorhenne man kan ændre den indstilling, der viser disse skærmtips. Det kan i Word 2007 kun gøres via VBA, f.eks. sådan som jeg har beskrevet det.

Det er faktisk misvisende, at jeg skrev før, at det ikke er skærmtips, der er på spil. Jeg burde have skrevet sådan i stedet: Det _er_ skærmtips, der er på spil, men de er i denne sammenhæng udløst af funktionen Autoudførelse.