Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2009 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

netsikker.nu

Hvad syntes i andre om den stort opsatte www.netsikker.nu kampagne?

Personligt er jeg absolut ikke imponeret.
http://www.it-borger.dk/sikkerhed/sikkerhedsprogrammer

De kunne med lethed have fundet flere og bedre alternativer, til nogen af dem der er nævnt...
Avatar billede f-arn Guru
22. september 2009 - 12:43 #1
Nu kræver du jo at det offentlige skal sætte sig ind i hvad det beskæftiger sig med. Hvor urimeligt ;-)
Avatar billede f-arn Guru
22. september 2009 - 12:43 #2
;-)
Avatar billede mfp18 Nybegynder
22. september 2009 - 12:50 #3
Hej john_stigers

Jeg er helt enig med dig det eneste sikkerhedsprogram som jeg kan godkende der er avast hvad de kan btuge Ad-Aware til forstår jeg ikke der er masser af andre der er bedre
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2009 - 18:31 #4
#1 hæhæ :)

#3 rart at se jeg ikke er den eneste, og jeg er absolut ikke ekspert  hvad angår disse programmer, så hvad det siger om det offentlige vil jeg lade andre om at bedømme ;)
Avatar billede Perhaps Nybegynder
24. september 2009 - 13:04 #5
Jeg deltog sidste år på vegne af Spywarefri og gør det aldrig mere. Jeg sad til bords i IT- og Telestyrelsen med en række pragtfulde mennesker fra forskellige firmaer og foreninger. Problemet var blot at flere ikke havde en pind forstand på computersikkerhed.

Bare denne side:

http://www.it-borger.dk/sikkerhed/sikkerhedsprogrammer/gratis-sikkerhedsverktojer

siger alt om deres viden og denne

http://www.it-borger.dk/sikkerhed/sikkerhedsprogrammer/antispam-verktojer

er ikke bedre.

Når man vil fortælle noget må man gøre det uddybende og sådan at "hr. og fru Danmark" kan forstå det. På deres antispam side henviser de til den engelske downloadside download.com med et udvalg af ca. 250 spamfiltre. Dybt godnat for fru Danmark. I øvrigt spurgte sikkerhedsrepræsentanten fra Ældresagen til hvad et spamfilter i grunden stod for. Da fik jeg kaffen galt i halsen.

Min ærlige mening er at deres kampagne hjælper meget lidt og vel nok fordi man ikke gider lytte til de der ved noget om emnet, men hellere "vi alene vide", så jeg deltager aldrig mere. Én gang var én gang for meget.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
24. september 2009 - 13:05 #6
Skal lige tilføje at jeg udtaler mig i ovennævnte indlæg som privatperson og ikke på vegne af Spywarefri.dk
Avatar billede mfp18 Nybegynder
24. september 2009 - 15:11 #7
Du har helt ret Perhaps1 jeg er helt enig derfor er det vigtigt
at vi har Spywarefri.dk som kan hjælpe og vejlede folk hr og fru dk skal bare bare gøres opmærksom på det
Avatar billede Perhaps Nybegynder
24. september 2009 - 15:17 #8
Mange tak for de rosende ord. Jeg rødmer rent faktisk :-)
Avatar billede mfp18 Nybegynder
24. september 2009 - 16:29 #9
Det var ikke for og fedte eller noget jeg er selv kun såkaldt nyt medlem på Spywarefri.dk men i gør jo noget for og hjælpe folk
det kan jeg jo se på siden hvor jeg følger med
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2009 - 13:50 #10
Rart at se at man som alm. bruger kan se der er noget helt galt...

:)