Avatar billede mal Nybegynder
21. september 2009 - 19:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MS Office 2007 Word: Henvisning til autonummering af figur / tabeller

Hej

Men henvisning til mit spørgsmål om

Autonummering af figur / tabeller
http://www.eksperten.dk/spm/887232

Er det så muligt også at lave en henvisning i teksten til tabelnummeret ....

Altså f.eks.

I teksten står der:

Med henvisning til udviklingen i BNP i Tabel 2 ....

Hvorefter der kommer en tabel:

Tabel {SEQ Table \* ARABIC} (Altså tabel 2)

Jeg vil gerne at i stedet for i teksten at skrive Tabel 2 ... så henviser den til tabellen ... således at kommer der en ny tabel mellem tabel 1 og tabel 2 ... så rettes ikke kun tabelnummeret, men også henvisningen i teksten.

Håber det er forståelig
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. september 2009 - 22:53 #1
Indsæt en krydshenvisning til den ønskede tabel:
Fanen Indsæt > gruppen Kæder > Krydshenvisning. Under "Referencetype", vælg "Tabel". Så listes det, du kan henvise til, dvs. alle dine tabel-SEQ-felter. Under "Indsæt henvisning til", vælg "Kun betegnelse og nummer".

Også krydshenvisninger indsættes som felter. Hvis du tjekker feltkoden i en krydshenvisning, kan du se, at feltet starter med "REF". Hvis man laver en henvisning til et sidetal, er typen PAGEREF. Også krydshenvisninger kan opdateres med F9 (gælder alle felter).

I dokumenter med krydshenvisninger kan man komme ud for, at en henvisning viser noget forkert. Jeg har lavet nogle demoer, som viser, hvordan problemerne med krydshenvisninger kan opstå, hvordan man kan reparere dem og undgå dem. Hvis du skulle støde på problemer, kan demoerne måske hjælpe dig. De forklarer også, hvordan krydshenvisninger virker. Demoerne er på engelsk og viser Word 2003 med engelsk brugergrænseflade. Demoerne kan åbnes via denne side:
http://www.thedoctools.com/index.php?show=wt_cross-reference_trouble
Avatar billede mal Nybegynder
22. september 2009 - 20:12 #2
Jeg er helt ærligt imponeret - Det vil være en stor hjælp :)

Vil du være sød at lave endnu et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. september 2009 - 22:36 #3
God arbejdeslyst.
Avatar billede mal Nybegynder
23. september 2009 - 20:12 #4
Tak for det.