Avatar billede mal Nybegynder
21. september 2009 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS Office Word 2007: Stavekontrol virker ikke i længere dokumenter

Hej

Et mindre problem ... jeg er ved at skrive en lidt længere opgave ... og stavekontrollen virker ikke når man har skrevet mere end ca. 10 sider ... er der en måde man kan rette det.

Synes egentlig at det er underligt ... der er 4 gb hukommelse og 4 x 2400 mzh processorer ... og jeg har kun word åbent

Der bliver kun brugt mindre end 5% af CPU og kun ca. 1,5 gb ram.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. september 2009 - 18:42 #1
Så spørger jeg igen:
Hvad sker der - får du en melding om, at Word ikke kan udføre stavekontrol eller???
Avatar billede mal Nybegynder
21. september 2009 - 18:54 #2
Igen undskyld jeg flyttede spørgsmålet ... jeg mente/mener bare det her er en mere korrekt kategori.

Nej, og der er som sådan også stavekontrol på de første sider, men på f.eks. side 21 ... så kan jeg skrive "deruodver " og den reagere ikke ... men på side 5 eller side 10 reagere den.
Avatar billede mal Nybegynder
21. september 2009 - 18:56 #3
Et hurtig kontrol ... der er stavekontrol til og med side 16 ... derefter reagere den ikke mere.
Avatar billede mal Nybegynder
21. september 2009 - 18:59 #4
Helt præcis er der stavekontrol til side 16 linje 21 ... linje 23 virker stavekontrol ikke mere
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. september 2009 - 23:07 #5
Der kan være flere årsager til problemet. Det er f.eks. muligt, at teksten er blevet indstillet til ikke at blive kontrolleret.

Hvis al teksten er på samme sprog, så prøv følgende:
Marker alt (Ctrl+A). I statuslinjen nederst i vinduet, klik på "Dansk" (eller det sprog, du kan se - hvis der ikke er vist noget sprog, så højreklik i Statuslinjen og vælg "Sprog"). I dialogboksen "Angiv sprog", vælg "Dansk" (eller det ønskede sprog). Sørg for, at "Kontroller ikke stavning eller grammatik" er slået fra. Jeg ville også slå "Find sprog automatisk" fra (når den er slået til, prøver Word at gætte, hvilket sprog du skriver, og det betyder, at sprogindstillingen kan skifte tilfældigt i teksten - og sproggættet kan være skudt helt ved siden af). Klik OK.

Ændrer det på noget?

Bemærk, at typografier kan defineres, så sprogindstillingen er en del af definitionen. Måske du skulle tjekke, om de typografier, du anvender, er indstillet hensigtsmæssigt.
Avatar billede jkrons Professor
22. september 2009 - 15:51 #6
Jeg oplever af og til samme problem i Word 2007. Dog ikke med nogen bestemt "regel" for hvornår den løbende stavekontrol holder op med at fungere. Det kan være efter 10 sider, efter 20 sider eller mere. Starter jeg stavekontrollen manuelt er der ingen problemer. Åbner jeg det samme dokument i 2003 er der heller ingen problemer.

Til gengæld har jeg også et dokument på omkring 250 sider, som oprindeligt blev skrevet i Word 2003 - og det fungerer fint i 2007.
Avatar billede mal Nybegynder
22. september 2009 - 20:07 #7
@lene-fredborg

Man skulle tro det var løgn ... men det virker perfekt nu

Hvis du vil lave et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. september 2009 - 22:34 #8
Godt at høre, at det virker nu. Håber det varer ved...
Avatar billede mal Nybegynder
23. september 2009 - 20:12 #9
Ellers ved jeg jo nu hvordan jeg kan rette det.

Tak for hjælpen.