Avatar billede sigyn Seniormester
16. september 2009 - 13:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

samle felter evt via krydstabulering

Jeg har en tabel, som er et udtræk fra et andet program. Den kunne f.eks se ud som nedenstående

Løbenr    Nr    Tekst    Kode
1    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
1    0002    plapre plapre
2    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
2    0002    Snik snak    KodeD
4    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeC
4    0002    plapre plapre
12    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
12    0002    plapre plapre
42    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    kodeB
42    0002    plapre plapre
68    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
68    0002    plapre plapre
72    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
72    0002    plapre plapre
163    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
163    0002    plapre plapre
163    0003    Sludre sludre
163    0004    Snik snak    KodeD
158    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
158    0002    plapre plapre
158    0003    Snakke snakke    KodeA

Mit problem er, at feltlængden i "modertabellen" er for kort, så når folk har fyldt en linie, går de ned på den næste. Så er det, at jeg gerne vil flette felterne sammen igen, sådan at hvis feltet kode er tomt ved løbenr1, så skal den tage tekst fra Nr 0001 (det aktuelle nr, som altså godt kan være højere) og tekst fra Nr 0002 og samle i et nyt felt.
Jeg har en fornemmelse af, at jeg skal via noget krydstabulering, men hvordan får jeg den til, først at kigge på tomme kodefelter, så på evt fortløbende tomme kodefelter (NR feltet), så på nummeret der er én lavere end det laveste Nr felt fra før, og så i det nye felt skrive tekst&tekst.
Jeg håber jeg har formuleret mig nogenlunde forståeligt.
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2009 - 19:16 #1
I doubt that "krydstabulering" i sgoing to be of any use, thats if I have understood your question corretly.

As far as I can see you will need to use code to
do it.
Avatar billede sigyn Seniormester
17. september 2009 - 10:36 #2
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dig rigtigt, mener du, at det ikke er nødvendigt med en krydstabulering ? Det vil ikke gøre noget. Grunden til, at jeg tænkte i de baner var, at så kunne jeg få tekstfelterne på samme linie, med Nr som kolonneoverskrift. Så kunne jeg nemt få dem samlet i samme felt. Problemet er så bare, at det er stadig kun nogen af felterne jeg skal samle, så hvordan jeg fik de andre sorteret fra ?
Du mener, at jeg kan kode mig ud af det ? det bliver vist en lidt heftigere code, end jeg med min viden umiddelbart kan gennemskue. Noget med nogen Cases og/eller Loops ?
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2009 - 10:50 #3
Det jeg mener er at en krydstabulering er IKKE løsningen, det skal kodes tror jeg.

Back to English :o)

If I understand your question you want this

Løbenr    Nr    Tekst    Kode
1    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
1    0002    plapre plapre

To be this?

Løbenr    Nr    Tekst    Kode
1    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla plapre plapre  KodeA

If that is correct then it will require code which copies the result to a new table.

If I get a bit of time I'll try and put something together of ryou but i may not be today.
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2009 - 10:52 #4
I noticed this in your example.

163    0001    bla bla bla bla bla bla bla bla    KodeA
163    0002    plapre plapre
163    0003    Sludre sludre
163    0004    Snik snak    KodeD

what happens to KodeD?
Avatar billede sigyn Seniormester
17. september 2009 - 11:28 #5
Til din første kommentar, ja det er lige præcis det jeg vil.

Til din anden kommentar, der skal løsningen gerne være

163 0001 bla bla bla bla bla bla bla bla plapre plapre sludre sludre Kode A
163 0004 Snik Snak KodeD
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2009 - 11:40 #6
OK I understand that. And if there was a

163 0005 Snik Snak

it would be ?

163 0004 Snik Snak Snik Snak KodeD
Avatar billede sigyn Seniormester
17. september 2009 - 12:30 #7
Nemlig :-)
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2009 - 11:37 #8
I hav emade an example

Do you have and email I can send it to? Send me an email to

ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede sigyn Seniormester
18. september 2009 - 12:01 #9
E-mail er på vej
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2009 - 09:40 #10
Here it comes :o)
Avatar billede sigyn Seniormester
28. september 2009 - 10:15 #11
Du skal have 50 points ekstra, men jeg kunne ikke få lov til at ændre antallet.

Og atter engang tusindt tak for hjælpen
Avatar billede sigyn Seniormester
28. september 2009 - 10:23 #12
Har lige konstateret, at jeg kun må tildele 200 points
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2009 - 10:26 #13
200 is fine Lene, what can I do with them anyway? ;o)
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2009 - 10:26 #14
and thanks