Avatar billede ClaesLill Nybegynder
12. september 2009 - 09:33 Der er 2 kommentarer

Problemer med hardisk

hej
Jeg har taget min eksterne harddisk med til Australien for hele tiden at kunne lave back-up plus have en masse film med. For et par uger tabte jeg så min harddisk så den ikke rigtig gad at fungere mere, og så var jeg ellers klar til at smide den ud. En uge senere prøvede jeg så bare lige for sjov at sætte den til hvor den så virkede fint. Problemet er meget åbenlyst at nu dur den så ikke igen, når jeg sætter den til min computer bliver den ved med at sige sådan en click/bib lyd. og lyset i den blinker stadig (nogen gange). nogen der ved om jeg skal sende den til reparation eller om jeg selv kan fikse det, og eventuel hvad der er galt med den.
på forhånd tak.
Avatar billede justrace Novice
12. september 2009 - 09:44 #1
Hvis du har filer på den du ikke vil miste, skal du rode så lidt som muligt med den, da den er stærkt på vej til elektronikskrot. :(

Hvis du er heldig at komme i kontakt med den, så få kopieret indholdet hurtigt, uden at rode ret meget rundt efter dem.

Derefter kan du jo bruge den som brevpresser eller smide den ud.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. september 2009 - 11:39 #2
Helt enig, den harddisk er ødelagt. Du kan under forsøg på at
få data ud, lægge disken på siden eller på ryggen, for at få
den til at køre en sidste tur, med en mekanisk skade.