Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 05:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan sitet se i Windows men ej i Firefox?

Hej med jer

Jeg har indil jeg får råd til en rigtig webdesigner selv lavet en i  Publisher men har så opdaget at den /de ikke kan ses i Firefox?

det drejer sig om www.dansecur.com og www.danish-invention.com
Avatar billede Slater Ekspert
10. september 2009 - 07:45 #1
Publisher har gemt din side i VML i stedet for HTML. Jeg ved ikke hvor meget du ved om webdesign, men VML har absolut intet med det at gøre - det er et vektor-format til at lave små grafikelementer i, og er meget specifikt for Microsoft.

Med mindre Publisher kan gemme det i et andet format, er der nok næppe noget at gøre. Det er ikke en lille rettelse der skal til, men hele koden der skal laves om.

Til næste gang: at bruge Microsoft værktøjer til at lave websider er dømt til at gå galt. De gør alt for at forsøge at give monopolen tilbage til deres Internet Explorer.
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2009 - 07:46 #2
Kort sagt fordi Publisher ikke er et webudviklingsprogram - godt nok er der en "gem som web"-funktion i programmet, men resultatet af det er mildt sagt elendigt.

Når man skal lave en webside skal der bla sættes en doctype og der skal overholdes nogle kodestandarderne for HTML - gør man ikke det har man ikke lavet en webside. Det resultat du får ud af publisher har absolut ingen af delene. Penslet lidt ud kan du så resultatet af det her; http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dansecur.com%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 og du kan læse mere om det her; http://www.eksperten.dk/guide/1288

"Koden" er så elendig at det vil tage længere tid at rette op på end at lave forfra så der kan ikke engang gives et par hurtige fif til at rette op på det. Enten skal du have fat i et værktøj til at udvikle web (fx DreamWeaver hvis man vil så tæt på publisher som muligt eller noget så simpelt som notesblok hvis man selv sætter sig til at lære om html) eller også skal du ud og finde en der har forstand på det.
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 07:53 #3
fandens osso, ser lige hvad der kommer ud af det men bill har jo nok satr sig godt fast dér.
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 07:56 #4
Jeg har med min webudbyder fået noget der hedder Jomla - duer det?
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2009 - 08:19 #5
efter dit behov at bedømme er joomla ganske fint - men som med alt andet kræver det selvfølgelig lidt tid at sætte sig ind i. Men hvorfor lukke spm allerede nu og beholde point?
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 08:24 #6
Hej igen

Hvad pokker, undskyld jeg troede point gik til dig ved det at den grønne streg var under dit svar.

Hvad gør jeg?
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 08:26 #7
Hovc

der stod sgu da dit navn i den box jeg trykkede på?????
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 08:30 #8
kan jeg lave et spørgsmål som kun du kan svare på?
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 08:38 #9
Hej Keyzerzose - jeg har skrevet ind og får dem tíl at flytte points over til dig.

Hvad fanden har du lavet her?
Avatar billede do-it Nybegynder
10. september 2009 - 08:39 #10
nå du har ikke lavet noget, jeg er bare for tidligt oppe i dag, sorry!
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2009 - 10:28 #11
den eneste måde der kan tildeles point på nu er ved at oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede do-it Nybegynder
11. september 2009 - 11:51 #12
hvad skal jeg spørge om som kun du kan svare på - eller deromkring? ...;-)

At ikke en anden kommer med svaret.
Avatar billede Slater Ekspert
11. september 2009 - 18:06 #13
Du skal bare oprette et spørgsmål med titlen "point til keysersoze".
Avatar billede Slater Ekspert
11. september 2009 - 18:07 #14
- og forresten, husk at linke til dette spørgsmål i det nye du laver. Det skal du ifølge reglerne, så andre kan se, at der er en grund til du giver ham point.
Avatar billede do-it Nybegynder
12. september 2009 - 07:36 #15
yes...;-)
Avatar billede do-it Nybegynder
12. september 2009 - 07:45 #16