Avatar billede LiseM Novice
08. september 2009 - 22:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærmfejl ved opstart af Windows XP

Jeg har et spørgsmål på vegne af min moster på 75 år:

Når hun starter op, er proceslinien pludselig begyndt at lægge sig ca. midt på skærmen. Den del af skærmen, som ligger under proceslinien, er hvid og uigennemsigtig og altså ikke brugbar. Hendes ikoner på skrivebordet ligger der stadigt som sædvanlig - bortset fra dem, hun ikke kan se på grund af det hvide felt. Så det er tilsynedeladende ikke et spørgsmål om, at billedet af en eller anden årsag er blevet ucentreret. Problemet er også til stede, når hun åbner programmer.

Hun har en fladskærm købt i januar d.å. Jeg er ikke klar over, om hun har installeret en større opdatering af Windows inden for de sidste par dage. Det er hun heller ikke selv.

Jeg har kun fået problemet beskrevet telefonisk, da hun bor 200km væk fra mig. Jeg - og hun - vil være meget taknemmelig for at få et bud på, hvad problemet kan være og selvfølgelig på, hvordan det kan løses.

Jeg er usikker på, om dette spørgsmål er placeret i den rigtige kategori. Hvis ikke, vil jeg også sætte stor pris på at få at vide, hvor jeg skal rette det til.

Mvh Lise Madesn
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. september 2009 - 22:19 #1
Det lyder som om at hun har fået ændret højden på proceslinjen.

Prøv at kører musemarkøren ned til toppen at proceslinjen, så skulle markøren gerne skifte til en lodret tovejs pil (den kan være svær at ramme).

Klik nu venstre musetast og træk proceslinjen ned i den ønskede højde, husk at holde venstre musetast nede hele tiden.

Det kan godt være at processlinjen er låst. Så skal der lige højreklikkes på den, og så skal man låse den op, ved at klikke på Lås proceslinje.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. september 2009 - 22:22 #2
Hej

brug teamviewer til at koble op til hende
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

installer fuld modul på begge maskiner
få id + kode fra hende over telefonen og tilslut
tag fat i proces linjen ,hold muse knappen nede og træk den ned på plads igen
Avatar billede vejmand Juniormester
08. september 2009 - 22:36 #3
Eller lav en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede LiseM Novice
09. september 2009 - 18:39 #4
Kgkg's anvisning var lige det, der skulle til i dette tilfælde. Vil du sende mig et svar, så jeg kan afregne?

Men til jer: tak for jeres tid og indsats. I denne omgang er det ikke nødvendigt hverken med systemgendannelse eller at kunne koble op. Men måske en gang på et andet tidspunkt. Så alle svar er værdifulde.
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. september 2009 - 19:43 #5
Hermed et svar.